Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Så vinner du över dina större konkurrenter varje gång

Plötsligt händer det!

Drömkunden ringer och vill ha en offert på drömjobbet. Det här är exakt vad du vill hålla på med och du kan knappt stå still av entusiasm. Men, nu får du också veta att dina större konkurrenter fått samma förfrågan och är med och slåss om kontraktet. Jobbet är stort och du vet hur det brukar gå i sådana här fall.

Hur ska du göra nu?
Ska du ljuga om din storlek för att övertyga kunden om att du kan göra jobbet eller ska du packa ihop och gå hem och knyta näven i fickan och förbanna världens orättvisor.

Det finns faktiskt alternativ till de här två.
Här är några metoder att använda för att övertyga köparen att det inte bara är storleken som räknas, och att det till och med innebär nackdelar för kunden att anlita dina större konkurrenter. Det handlar mycket om vad du själv förmedlar till kunden. Ditt jobb är som alltid att göra kunderna trygga med sina val.


Sex skäl (som är bra att smyga in i offerter) till att det är bättra att anlita dig:

1. Kunden får alltid tillgång till huvudkraften (dig) om de anlitar ditt företag. Det är du som håller i relationerna på ditt företag. Med andra ord – de får det de ser och inte en huvudkraft (kändisen på företaget) som först visar upp sig för kunden och sedan informerar neråt till dem som ska göra själva jobbet.

2. Du erbjuder resurser som är kostnadseffektiva. Du behöver inte betala för snitsiga huvudkontor, flera underkontor, stor administrativ apparat osv. Du har en effektiv organisation som förser kunderna med det de behöver, och inte mer än det. Med andra ord så betalar kunden för värde och resultat och minimalt med övriga kostnader, s.k. overheadkostnader.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


3. Du är snabbare och kan komma till skott direkt när kunden vill något. Du kan återkomma per telefon inom en halvtimme. Det finns ingen byråkrati att oroa kunden för. Inte heller förseningar eller okända personer i andra änden av luren när kunden vill något.

4. Eftersom du har färre pågående projekt än större företag så är din uppmärksamhet odelad. Kunden behöver inte konkurrera om din tid med andra kunder, som kanske är större och mer tids- och resurskrävande.

5. Du har koll på pengarna. Det finns ingen taxameter som går för varje liten sak som görs. Större företag har inte råd att göra som du eftersom de har så många människor inblandade och för att de mäter sin framgång i antal timmar med kunden.

6. Ett stort jobb är en fjäder i hatten för dig och därför kommer du att göra mer än vad som krävs för att allt ska bli bra. Du kanske inte visste om det eller har tänkt på det, men kunder blir glada över att få vara viktiga för sina leverantörer. Ändå är det få leverantörer som talar om hur glada de är för att få leverera lösningar och grejor till sina kunder. Konstigt!


Hemläxa:
Ta fram ett papper och penna och lägg till dina egna skäl till varför det är bättre att anlita dig och ha dem redo när din kund överväger att anlita ett större företag än ditt för att få jobbet gjort. Du ska använda dem för att förklara varför du kan göra saker bättre, inte försvara dig, glöm inte det. Tala inte illa om konkurrenterna. Visa bara varför det är mycket bättre att anlita dig. För det är det ju på många sätt.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@redaktionen.se