Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Så vinner du över dina större konkurrenter varje gång

Plötsligt händer det!

Drömkunden ringer och vill ha en offert på drömjobbet. Det här är exakt vad du vill hålla på med och du kan knappt stå still av entusiasm. Men, nu får du också veta att dina större konkurrenter fått samma förfrågan och är med och slåss om kontraktet. Jobbet är stort och du vet hur det brukar gå i sådana här fall.

Hur ska du göra nu?
Ska du ljuga om din storlek för att övertyga kunden om att du kan göra jobbet eller ska du packa ihop och gå hem och knyta näven i fickan och förbanna världens orättvisor.

Det finns faktiskt alternativ till de här två.
Här är några metoder att använda för att övertyga köparen att det inte bara är storleken som räknas, och att det till och med innebär nackdelar för kunden att anlita dina större konkurrenter. Det handlar mycket om vad du själv förmedlar till kunden. Ditt jobb är som alltid att göra kunderna trygga med sina val.


Sex skäl (som är bra att smyga in i offerter) till att det är bättra att anlita dig:

1. Kunden får alltid tillgång till huvudkraften (dig) om de anlitar ditt företag. Det är du som håller i relationerna på ditt företag. Med andra ord – de får det de ser och inte en huvudkraft (kändisen på företaget) som först visar upp sig för kunden och sedan informerar neråt till dem som ska göra själva jobbet.

2. Du erbjuder resurser som är kostnadseffektiva. Du behöver inte betala för snitsiga huvudkontor, flera underkontor, stor administrativ apparat osv. Du har en effektiv organisation som förser kunderna med det de behöver, och inte mer än det. Med andra ord så betalar kunden för värde och resultat och minimalt med övriga kostnader, s.k. overheadkostnader.

Sveriges populäraste och mest konkreta bok för dig som ska starta eget



☑️ Så tar du steget från anställd till företagare
☑️ Hur du skaffar kunder snabbt – massor av konkreta tips
☑️ Hur du gör för att få kunderna att välja ditt företag framför konkurrenterna
☑️ Dina viktigaste marknadsföringsverktyg och hur du använder dem
☑️ Konsten att skriva oslagbara säljbrev
☑️ Konsten att skriva säljande offerter
☑️ Hur du skapar lönsamma samarbeten med andra
☑️ Hur du snabbt får igång ett nätverk
☑️ Hur du gör visitkort, broschyrer och annonser som säljer
☑️ Hur du lär dig att sälja öga mot öga - och tycka om det
☑️ Hur du säljer via telefonen

Så blir du den perfekt företagaren
☑️ 10 smarta sätt att ta fram en bra affärsidé
☑️ 12 fantastiska saker som händer med din personlighet inom ett år
☑️ Vanliga överraskningar för den som går från anställd till företagare
☑️ Tio karriärer som du måste behärska när du startar eget
☑️ De fem viktigaste prövningarna du kommer att möta när du startar eget
☑️ Starta eget med en kompis – viktiga saker att tänka på

Skaffa koll på företagets pengar redan från starten
☑️ Hur du gör en startbudget för ett eget företag
☑️ Bidrag du kan söka och hur du gör
☑️ Var du skaffar pengarna att starta för
☑️ Viktiga kontakter med riskkapitalbolag, banker, ALMI och andra aktörer
☑️ Hur du skaffar pengar till ny idé eller produkt
☑️ Konsten att få betalt för en faktura – även om kunden krånglar
☑️ Bokföring – enklare än du tror
☑️ Bra saker med en ordnad bokföring
☑️ Allt om skatter, F-skattsedlar och moms
☑️ Två budgetar du behöver behärska

Internetmarknadsföring för ditt nya företag
☑️ Allt du behöver veta för att komma igång på nätet
☑️ Varför det är bra för ditt företag med en hemsida
☑️ Hur du skapar en säljande hemsida för ditt företag
☑️ Hemligheterna med att skapa lönsamhet på Internet
☑️ Hur du snabbt skapar en lönsam Internetnärvaro
☑️ Tjugo viktiga saker att ha på din hemsida

Praktiska saker
☑️ Affärsplan – istället för kalldusch
☑️ Hur du väljer företagsform - enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag
☑️ Hur du väljer ett företagsnamn som ger kunderna idéer
☑️ Viktiga saker att tänka på om du skaffar lokal
☑️ Allt om tillstånd och försäkringar
☑️ Vilka kan hjälpa dig när du startar eget företag
☑️ Hur du planerar din marknadsföring effektivt
☑️ Hur du gör en marknadsplan för en egen firma
☑️ Starta enskild firma
☑️ Starta aktiebolag
☑️ 30 nackdelar och 40 fördelar med att starta eget
☑️ Stor test som visar hur mogen du är för att starta eget
☑️ Ordlista med hundratals förklaringar på ord och begrepp

…Och mycket mer på 332 lättlästa sidor som ger dig lagom stora portioner om allt du måste veta för att lyckas med ditt företag snabbt.

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Starta egets egen bokhandel ...


3. Du är snabbare och kan komma till skott direkt när kunden vill något. Du kan återkomma per telefon inom en halvtimme. Det finns ingen byråkrati att oroa kunden för. Inte heller förseningar eller okända personer i andra änden av luren när kunden vill något.

4. Eftersom du har färre pågående projekt än större företag så är din uppmärksamhet odelad. Kunden behöver inte konkurrera om din tid med andra kunder, som kanske är större och mer tids- och resurskrävande.

5. Du har koll på pengarna. Det finns ingen taxameter som går för varje liten sak som görs. Större företag har inte råd att göra som du eftersom de har så många människor inblandade och för att de mäter sin framgång i antal timmar med kunden.

6. Ett stort jobb är en fjäder i hatten för dig och därför kommer du att göra mer än vad som krävs för att allt ska bli bra. Du kanske inte visste om det eller har tänkt på det, men kunder blir glada över att få vara viktiga för sina leverantörer. Ändå är det få leverantörer som talar om hur glada de är för att få leverera lösningar och grejor till sina kunder. Konstigt!


Hemläxa:
Ta fram ett papper och penna och lägg till dina egna skäl till varför det är bättre att anlita dig och ha dem redo när din kund överväger att anlita ett större företag än ditt för att få jobbet gjort. Du ska använda dem för att förklara varför du kan göra saker bättre, inte försvara dig, glöm inte det. Tala inte illa om konkurrenterna. Visa bara varför det är mycket bättre att anlita dig. För det är det ju på många sätt.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@redaktionen.se