Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

FÄRDIGA...

Skapa en perfekt kundservice i 20 steg.





Bryr du dig om kunderna så att de verkligen känner det?
Det viktiga med din relation till kunderna är att du visar att du bryr dig om att allt som händer på vägen från att kunden är omedveten om ditt företag till att han/hon blir din kund.
Att vifta med en flagga där det står "Kunden först" eller att säga "Kunden har alltid rätt" betyder ingenting. Kunden måste få känna att du har tänkt igenom allt som har med ett köp att göra.

Här är 20 tips för hur du ska skapa en perfekt kundservice som känns, för kunderna:


1. Gör ett särskilt dokument som berättar om principerna för din kundservice
Det här dokumentet ska komma från företagsledningen. Alla ska veta vilka principerna är och vara beredda att leva upp till dem.


2. Etablera ett supportsystem som ger klara instruktioner för att ge och upprätthålla servicekvalitet
Supportsystemet ska se till att ditt företag är bättre än konkurrenterna genom att ge mer och lösa problemen, helst innan de uppstår.


3. Utveckla ett eget mätinstrument
Ett instrument för "perfekt" kundservice och börja belöna anställda som håller sig inom ramarna för det som kan mätas.


4. Se till så att din passion för kundservice går rakt igenom företaget
Se till att den inte stannar vid styrelsebordet. Alla ska känna att det är viktigt och veta att det lönar sig.


5. Informera dina anställda
Gör allt du måste för att sätta in dina anställda som möter kunder i det faktum att det de gör för kunderna kommer kunderna att göra för dem. "Kunden har alltid rätt" kanske är sant, men varför? Det är "varför" kunderna har rätt, som du ska förmedla.


6. Var hängiven tanken på att ge bättre kundservice än någon av dina konkurrenter
Det viktiga här är att budskapet måste vara så tydligt att det också når ut till dina kunder.


7. Bestäm dig för att varje kund ska känna sig speciell
Gör det varje gång de har kontaktats av dig eller någon av dina anställda.


8. Fråga kunderna hela tiden vad ni kan bli bättre på
Lyssna på vad de säger. Pricka redan nu in några dagar i din almanacka, till exempel en dag varannan månad, då du ringer runt till kunderna och frågar om de är nöjda med vad de får av ditt företag.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



9. Håll kontakt med kunderna
Gör det med brev, vykort, nyhetsbrev, telefonsamtal, kvalitetskontroller, besök. Din kontakt ska inte bara ske vid försäljning. Sälja är en sak - att bygga relationer en annan.


10. Vårda det mänskliga lika mycket som det strikt affärsmässiga
Gör dina kunder tjänster, utbilda dem, ge dem gåvor. Ta med dem på bio, opera eller fotboll.


11. Inse att dina kunder har behov och förväntningar
Du måste möta deras behov och nå över deras förväntningar. Alltid? Alltid!


12. Håll ögonen öppna
Var uppmärksam på nya trender genom att läsa branschtidningar, böcker och all annan information som kan vässa dig i kontakterna med kunderna. Köp böcker om kundservice och låt dina anställda läsa dem. Diskutera innehållet och kom fram till vad som passar er.


13. Dela information om företaget med alla som möter kunderna
Träffa folk regelbundet och dela med dig av dina erfarenheter precis som de delar med sig av sina erfarenheter. Dela också med dig av dina kunskaper till dina kunder, det är lättare än någonsin tack vare internet. Ge dem användbara tips gratis via din hemsida eller i ditt nyhetsbrev.


14. Kunder är människor
Håll reda på deras viktiga dagar, när de fyller år etc. Att alltid ha kontakt är ditt mål. Om du hittar en artikel i en tidning som du tror kan hjälpa en kund, skicka den till kunden.


15. Bjud in kunderna ibland så kunderna lär känna ditt företag
Är du ensam spelar ingen roll. Bjud in dem och skapa relationer.


16. Var kontaktbar
Se till så att allt runt ditt företag har en aura av att det går att få tag i er när kunden behöver det. Investera i lämplig teknik som kan hjälpa dig nå det målet.


17. Agera på kunskapen att vad kunder vill ha mest är uppmärksamhet, förtroende, snabbhet, och kompetens
Kunder tycker om att bli behandlade som individer, gör inte du?


18. Ha en tydlig plan för vad du ska göra snabbt när en kund är missnöjd
Att ge en missnöjd kund omedelbar upprättelse gör ofta kunden mer lojal i framtiden än din nöjdaste kund.


19. Flytta alltid bort risken från kunden genom att erbjuda generösa garantier


20. Använd ditt omdöme i alla situationer
Be kunderna om råd. Ingen människa kan allt - inte ens du

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här


(annonsen kan ej hittas)

Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?[/F]
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@redaktionen.se