Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

FÄRDIGA...

Skapa en perfekt kundservice i 20 steg.





Bryr du dig om kunderna så att de verkligen känner det?
Det viktiga med din relation till kunderna är att du visar att du bryr dig om att allt som händer på vägen från att kunden är omedveten om ditt företag till att han/hon blir din kund.
Att vifta med en flagga där det står "Kunden först" eller att säga "Kunden har alltid rätt" betyder ingenting. Kunden måste få känna att du har tänkt igenom allt som har med ett köp att göra.

Här är 20 tips för hur du ska skapa en perfekt kundservice som känns, för kunderna:


1. Gör ett särskilt dokument som berättar om principerna för din kundservice
Det här dokumentet ska komma från företagsledningen. Alla ska veta vilka principerna är och vara beredda att leva upp till dem.


2. Etablera ett supportsystem som ger klara instruktioner för att ge och upprätthålla servicekvalitet
Supportsystemet ska se till att ditt företag är bättre än konkurrenterna genom att ge mer och lösa problemen, helst innan de uppstår.


3. Utveckla ett eget mätinstrument
Ett instrument för "perfekt" kundservice och börja belöna anställda som håller sig inom ramarna för det som kan mätas.


4. Se till så att din passion för kundservice går rakt igenom företaget
Se till att den inte stannar vid styrelsebordet. Alla ska känna att det är viktigt och veta att det lönar sig.


5. Informera dina anställda
Gör allt du måste för att sätta in dina anställda som möter kunder i det faktum att det de gör för kunderna kommer kunderna att göra för dem. "Kunden har alltid rätt" kanske är sant, men varför? Det är "varför" kunderna har rätt, som du ska förmedla.


6. Var hängiven tanken på att ge bättre kundservice än någon av dina konkurrenter
Det viktiga här är att budskapet måste vara så tydligt att det också når ut till dina kunder.


7. Bestäm dig för att varje kund ska känna sig speciell
Gör det varje gång de har kontaktats av dig eller någon av dina anställda.


8. Fråga kunderna hela tiden vad ni kan bli bättre på
Lyssna på vad de säger. Pricka redan nu in några dagar i din almanacka, till exempel en dag varannan månad, då du ringer runt till kunderna och frågar om de är nöjda med vad de får av ditt företag.

Sveriges populäraste och mest konkreta bok för dig som ska starta eget



☑️ Så tar du steget från anställd till företagare
☑️ Hur du skaffar kunder snabbt – massor av konkreta tips
☑️ Hur du gör för att få kunderna att välja ditt företag framför konkurrenterna
☑️ Dina viktigaste marknadsföringsverktyg och hur du använder dem
☑️ Konsten att skriva oslagbara säljbrev
☑️ Konsten att skriva säljande offerter
☑️ Hur du skapar lönsamma samarbeten med andra
☑️ Hur du snabbt får igång ett nätverk
☑️ Hur du gör visitkort, broschyrer och annonser som säljer
☑️ Hur du lär dig att sälja öga mot öga - och tycka om det
☑️ Hur du säljer via telefonen

Så blir du den perfekt företagaren
☑️ 10 smarta sätt att ta fram en bra affärsidé
☑️ 12 fantastiska saker som händer med din personlighet inom ett år
☑️ Vanliga överraskningar för den som går från anställd till företagare
☑️ Tio karriärer som du måste behärska när du startar eget
☑️ De fem viktigaste prövningarna du kommer att möta när du startar eget
☑️ Starta eget med en kompis – viktiga saker att tänka på

Skaffa koll på företagets pengar redan från starten
☑️ Hur du gör en startbudget för ett eget företag
☑️ Bidrag du kan söka och hur du gör
☑️ Var du skaffar pengarna att starta för
☑️ Viktiga kontakter med riskkapitalbolag, banker, ALMI och andra aktörer
☑️ Hur du skaffar pengar till ny idé eller produkt
☑️ Konsten att få betalt för en faktura – även om kunden krånglar
☑️ Bokföring – enklare än du tror
☑️ Bra saker med en ordnad bokföring
☑️ Allt om skatter, F-skattsedlar och moms
☑️ Två budgetar du behöver behärska

Internetmarknadsföring för ditt nya företag
☑️ Allt du behöver veta för att komma igång på nätet
☑️ Varför det är bra för ditt företag med en hemsida
☑️ Hur du skapar en säljande hemsida för ditt företag
☑️ Hemligheterna med att skapa lönsamhet på Internet
☑️ Hur du snabbt skapar en lönsam Internetnärvaro
☑️ Tjugo viktiga saker att ha på din hemsida

Praktiska saker
☑️ Affärsplan – istället för kalldusch
☑️ Hur du väljer företagsform - enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag
☑️ Hur du väljer ett företagsnamn som ger kunderna idéer
☑️ Viktiga saker att tänka på om du skaffar lokal
☑️ Allt om tillstånd och försäkringar
☑️ Vilka kan hjälpa dig när du startar eget företag
☑️ Hur du planerar din marknadsföring effektivt
☑️ Hur du gör en marknadsplan för en egen firma
☑️ Starta enskild firma
☑️ Starta aktiebolag
☑️ 30 nackdelar och 40 fördelar med att starta eget
☑️ Stor test som visar hur mogen du är för att starta eget
☑️ Ordlista med hundratals förklaringar på ord och begrepp

…Och mycket mer på 332 lättlästa sidor som ger dig lagom stora portioner om allt du måste veta för att lyckas med ditt företag snabbt.

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Starta egets egen bokhandel ...



9. Håll kontakt med kunderna
Gör det med brev, vykort, nyhetsbrev, telefonsamtal, kvalitetskontroller, besök. Din kontakt ska inte bara ske vid försäljning. Sälja är en sak - att bygga relationer en annan.


10. Vårda det mänskliga lika mycket som det strikt affärsmässiga
Gör dina kunder tjänster, utbilda dem, ge dem gåvor. Ta med dem på bio, opera eller fotboll.


11. Inse att dina kunder har behov och förväntningar
Du måste möta deras behov och nå över deras förväntningar. Alltid? Alltid!


12. Håll ögonen öppna
Var uppmärksam på nya trender genom att läsa branschtidningar, böcker och all annan information som kan vässa dig i kontakterna med kunderna. Köp böcker om kundservice och låt dina anställda läsa dem. Diskutera innehållet och kom fram till vad som passar er.


13. Dela information om företaget med alla som möter kunderna
Träffa folk regelbundet och dela med dig av dina erfarenheter precis som de delar med sig av sina erfarenheter. Dela också med dig av dina kunskaper till dina kunder, det är lättare än någonsin tack vare internet. Ge dem användbara tips gratis via din hemsida eller i ditt nyhetsbrev.


14. Kunder är människor
Håll reda på deras viktiga dagar, när de fyller år etc. Att alltid ha kontakt är ditt mål. Om du hittar en artikel i en tidning som du tror kan hjälpa en kund, skicka den till kunden.


15. Bjud in kunderna ibland så kunderna lär känna ditt företag
Är du ensam spelar ingen roll. Bjud in dem och skapa relationer.


16. Var kontaktbar
Se till så att allt runt ditt företag har en aura av att det går att få tag i er när kunden behöver det. Investera i lämplig teknik som kan hjälpa dig nå det målet.


17. Agera på kunskapen att vad kunder vill ha mest är uppmärksamhet, förtroende, snabbhet, och kompetens
Kunder tycker om att bli behandlade som individer, gör inte du?


18. Ha en tydlig plan för vad du ska göra snabbt när en kund är missnöjd
Att ge en missnöjd kund omedelbar upprättelse gör ofta kunden mer lojal i framtiden än din nöjdaste kund.


19. Flytta alltid bort risken från kunden genom att erbjuda generösa garantier


20. Använd ditt omdöme i alla situationer
Be kunderna om råd. Ingen människa kan allt - inte ens du

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här


(annonsen kan ej hittas)

Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?[/F]
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@redaktionen.se