Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

FÄRDIGA...

Skapa en perfekt kundservice i 20 steg.





Bryr du dig om kunderna så att de verkligen känner det?
Det viktiga med din relation till kunderna är att du visar att du bryr dig om att allt som händer på vägen från att kunden är omedveten om ditt företag till att han/hon blir din kund.
Att vifta med en flagga där det står "Kunden först" eller att säga "Kunden har alltid rätt" betyder ingenting. Kunden måste få känna att du har tänkt igenom allt som har med ett köp att göra.

Här är 20 tips för hur du ska skapa en perfekt kundservice som känns, för kunderna:


1. Gör ett särskilt dokument som berättar om principerna för din kundservice
Det här dokumentet ska komma från företagsledningen. Alla ska veta vilka principerna är och vara beredda att leva upp till dem.


2. Etablera ett supportsystem som ger klara instruktioner för att ge och upprätthålla servicekvalitet
Supportsystemet ska se till att ditt företag är bättre än konkurrenterna genom att ge mer och lösa problemen, helst innan de uppstår.


3. Utveckla ett eget mätinstrument
Ett instrument för "perfekt" kundservice och börja belöna anställda som håller sig inom ramarna för det som kan mätas.


4. Se till så att din passion för kundservice går rakt igenom företaget
Se till att den inte stannar vid styrelsebordet. Alla ska känna att det är viktigt och veta att det lönar sig.


5. Informera dina anställda
Gör allt du måste för att sätta in dina anställda som möter kunder i det faktum att det de gör för kunderna kommer kunderna att göra för dem. "Kunden har alltid rätt" kanske är sant, men varför? Det är "varför" kunderna har rätt, som du ska förmedla.


6. Var hängiven tanken på att ge bättre kundservice än någon av dina konkurrenter
Det viktiga här är att budskapet måste vara så tydligt att det också når ut till dina kunder.


7. Bestäm dig för att varje kund ska känna sig speciell
Gör det varje gång de har kontaktats av dig eller någon av dina anställda.


8. Fråga kunderna hela tiden vad ni kan bli bättre på
Lyssna på vad de säger. Pricka redan nu in några dagar i din almanacka, till exempel en dag varannan månad, då du ringer runt till kunderna och frågar om de är nöjda med vad de får av ditt företag.

Överlev och blomstra under lågkonjunkturen!

Det är inget tvivel om att Sverige går in i en ny lågkonjunktur. Rekordhöga energipriser, en galopperande inflation och stigande räntor får svenskarna att hålla hårdare i plånboken nu.
Resultatet är att många företag kommer att gå omkull och många anställda kommer att förlora sina jobb.

Pessimismen är stor och det är lätt att ryckas med om man inte aktar sig.

Det finns hopp och det finns ljuspunkter
Ja, det kommer att bli tufft ett tag men även lågkonjunkturer erbjuder möjligheter om man bara bestämmer sig och fokuserar på ljuset som ändå finns på många sätt.
Den här boken är full av konkreta tips och handlingsplaner som är gjorda för att minska stötarna och faktiskt se till att ditt företag både överlever och växer under den här tiden – och kommer ut starkare på andra sida.

475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider uppmanar dig: Delta inte i lågkonjunkturen!
Så, låt dig inte skrämmas – ta istället fart nu och paddla mot strömmen. För det är ju vad det handlar om i ett nötskal. I högkonjunktur kan du glida med och bara styra – i lågkonjunktur måste du kavla upp ärmarna och låta paddeln gå snabbare i vattnet för att du ska hålla farten uppe och komma någonstans.
Lösningen är att göra mer av det som fungerar, att bita ihop, att öka takten och inte börja gnälla utan kämpa. Det gäller alla på hela företaget. Det är en fajt nu. Och du ska vinna den.

Ur innehållet:
☑️ 118 enkla metoder för att göra försäljningen bättre
☑️ 122 sätt att få koll på kostnaderna
☑️ 30 tips som hjälper dig att ändra tankesätt
☑️ 72 snabba tips om hur du gör ditt jobb smartare och effektivare
☑️ 20 sätt att anpassa din produkt/tjänst till lågkonjunkturen
☑️ 30 tankar om hur du tar med kunderna på resan
☑️ 35 tips om hur du jobbar effektivare med hjälp av internet
☑️ 54 saker du måste tänka på för att få med personalen
☑️ 11 viktiga tips som hjälper dig att bygga en bättre framtid

Boken är skriven av Stefan Ekberg, författare till ett femtiotal böcker för folk som vill lite mer än andra. Den här boken är ett direkt svar på den allmänna pessimismen och är uppbyggd för att snabbt ge dig inspiration så ditt företag inte bara överlever utan växer under lågkonjunkturen.

Läs om 475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider och få ett fantastiskt erbjudande.



9. Håll kontakt med kunderna
Gör det med brev, vykort, nyhetsbrev, telefonsamtal, kvalitetskontroller, besök. Din kontakt ska inte bara ske vid försäljning. Sälja är en sak - att bygga relationer en annan.


10. Vårda det mänskliga lika mycket som det strikt affärsmässiga
Gör dina kunder tjänster, utbilda dem, ge dem gåvor. Ta med dem på bio, opera eller fotboll.


11. Inse att dina kunder har behov och förväntningar
Du måste möta deras behov och nå över deras förväntningar. Alltid? Alltid!


12. Håll ögonen öppna
Var uppmärksam på nya trender genom att läsa branschtidningar, böcker och all annan information som kan vässa dig i kontakterna med kunderna. Köp böcker om kundservice och låt dina anställda läsa dem. Diskutera innehållet och kom fram till vad som passar er.


13. Dela information om företaget med alla som möter kunderna
Träffa folk regelbundet och dela med dig av dina erfarenheter precis som de delar med sig av sina erfarenheter. Dela också med dig av dina kunskaper till dina kunder, det är lättare än någonsin tack vare internet. Ge dem användbara tips gratis via din hemsida eller i ditt nyhetsbrev.


14. Kunder är människor
Håll reda på deras viktiga dagar, när de fyller år etc. Att alltid ha kontakt är ditt mål. Om du hittar en artikel i en tidning som du tror kan hjälpa en kund, skicka den till kunden.


15. Bjud in kunderna ibland så kunderna lär känna ditt företag
Är du ensam spelar ingen roll. Bjud in dem och skapa relationer.


16. Var kontaktbar
Se till så att allt runt ditt företag har en aura av att det går att få tag i er när kunden behöver det. Investera i lämplig teknik som kan hjälpa dig nå det målet.


17. Agera på kunskapen att vad kunder vill ha mest är uppmärksamhet, förtroende, snabbhet, och kompetens
Kunder tycker om att bli behandlade som individer, gör inte du?


18. Ha en tydlig plan för vad du ska göra snabbt när en kund är missnöjd
Att ge en missnöjd kund omedelbar upprättelse gör ofta kunden mer lojal i framtiden än din nöjdaste kund.


19. Flytta alltid bort risken från kunden genom att erbjuda generösa garantier


20. Använd ditt omdöme i alla situationer
Be kunderna om råd. Ingen människa kan allt - inte ens du

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här


(annonsen kan ej hittas)

Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?[/F]
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@redaktionen.se