Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

15 saker som ger större konkurrenskraft

1. Bättre öppettider. Oavsett om du tänker ha öppet dygnet runt eller bara på lördagar när dina konkurrenter har stängt, så gör du livet lättare för kunderna om de kan handla när de vill. Bygg ditt företag runt deras livsstil istället för din egen, så kommer folk snart att flockas kring dig.


2. Snabbare leveranser. Se till så att du kan leverera så snabbt som kunderna vill. Du kan ha normala leveranstider, men alltid ha en backup om kunderna vill ha sina saker inom tjugo minuter.

3. Erbjud dina kunder att beställa på nätet - framför allt om dina konkurrenter inte gör det. Folk har bråttom och vill inte vänta på någonting. Allt måste vara enkelt och lättillgängligt. Låt dina kunder beställa dygnet runt och se till så att det är lätt att göra det. Jag har till exempel aldrig förstått varför inte fysiska butiker kompletterar med en Internetbutik.

4. Gör din sajt mer effektiv/trovärdigare/snabbare/enklare. Sajter på nätet är nyckeln till framgång idag. Skapa en bra sajt som ser professionell ut och uppmuntrar besökare att komma dit, handla och sedan regelbundet återkomma.

5. Erbjud leveranser över hela Sverige och till resten av världen. Att nå ut bredare kommer att ge dig fler kunder och skapa fördelar framför dem som bara levererar i samma stad. Det kräver organisation, men kan göra underverk.

6. Kön och ålder på personalen. Företag som har en bra mix av personalen vad gäller kön och ålder får en bättre bild av verkligheten än ensidiga företag. Dessutom, om man ska vara både cynisk och politiskt korrekt, så är ett företag med kvinnor på traditionellt mansdominerade arbetsplatser mycket intressantare för medierna att rapportera om.

7. Språkkunskaper och ursprung. Företag som anställer folk med kunskaper i andra språk än svenska och engelska kan nå ut bredare till exempel till invandrare som inte kan svenska. Det är dessutom en grupp som har blivit större under de senaste åren. Varför inte rikta reklam på andra språk direkt till de här grupperna och bli det enda alternativ de vill välja?

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


8. Personalkläder. Det är en liten, men viktig sak. Om din personal syns mycket är det dumt att inte samtidigt åta dem göra reklam för företaget.

9. Bredare produktsortiment. Variation är livets viktigaste krydda, men det betyder inte att du behöver slåss med stormarknader. Du kan nischa dig och ha ett brett sortiment inom ditt specialområde. På det sättet kan du slå vilken stormarknad som helst på fingrarna.

10. Bättre betalningsvillkor. Det kan vara svårt för små företag att erbjuda långa krediter till kunderna, men om du har varit med ett tag och har lite mer pengar på banken, så kan du ge kunderna 100 dagar istället för 30 om du tror att det kan ge dig konkurrensfördelar.

11. Bättre läge. Det kan betyda att du finns närmare buss- eller tågstationen eller att du har bra parkeringsmöjligheter. Ett bättre läge kan också vara att du finns på en plats med bra utsikt.

12. Trevligare lokaler. Om du gör dina kunder glada och lätta till sinnet när de är hos dig genom att ha fina lokaler och samtidigt ger dem en trevlig upplevelse, så kommer de att återvända till dig.

13. Välgörenhet. Människor ställer högre krav på företag idag. Vi vill handla av ansvarsfulla företag som ger något tillbaka till samhället. Till vilket ändamål kan du skänka en del av din vinst? Här gäller det att tänka på vad du tror att din målgrupp ser som välgörande ändamål. Du kanske kan göra som flera stora företag har gjort – för varje produkt de säljer ger de bort en likadan till något behjärtansvärt ändamål.

14. Ta bort riskerna. Att köpa saker innebär att man tar en risk och att man ibland känner sig orolig för om köpet är ett bra eller dåligt köp. Faktum är att eftersom det är så här, så köper de flesta människor det billigaste de kan hitta. När du erbjuder saker som eliminerar riskerna - som nöjd-kund-garanti, bonusar eller premier - så tar du också bort mycket av oron hos kunderna. Det hjälper dem att fatta ett köpbeslut som de är nöjda med redan från första början.

15. Dela med dig av din historia. En del företag har inte fattat en viktig sak: Människor köper av dem de känner, gillar och litar på. Har du fortfarande en opersonlig sajt som ser ut som alla andras i branschen – ändra på den. Berätta vad du gör och hur du gör det. Berätta vad du brinner för. Häll ner din personlighet i sajten. Berätta om dina visioner, hur du är att jobba med och om din personals kvaliteter.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


En läsarröst
"Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
Anders Klingmark, Nacka

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se