Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Halvårssjukan – akta dig för den

När det har gått en tid i ditt nya företag och dina rosenröda drömmar har formats om lite i ditt huvud är det risk för att halvårssjukan slår till.


Här är symptomen:


1. Du har gift dig med en idé som inte fungerar och vägrar släppa den
Lösning – Du har ju ett företag nu, ändra inriktning om kunderna sviker. Du har lärt dig massor under de sex månader som gått och vet innerst inne vad du bör göra för att få det att fungera. Idéer som inte fungerar måste du lära dig att släppa hur ont det än gör

2. Du tror för mycket på ditt eget skitsnack.
Ja, det där gjorde ont eller hur. Men det är ju så för oss som jobbar med idéer. Vi vill så förtvivlat gärna att de ska fungera. Försök att para din optimism med en gnutta realism så kommer ditt företag att lyckas bättre och du bli nedslagen mindre ofta.

3. Du låtsas att pengar inte är en viktig fråga.
Det spelar ingen roll vad du säljer – kunder reagerar inte lika snabbt som du vill. Du måste ha pengar för att överleva till kunderna köper

4. Du vill glassa runt mer än att jobba.
Har du tröttnat på ditt företag. Det gick bra i början men nu är du mer intresserad av att slippa göra de tråkiga sakerna som du gjorde i början. Du börjar delegera viktiga saker till utomstående och mister sakta kontrollen. Ingen, jag menar verkligen INGEN, är lika intresserade av att ditt företag ska fungera som du borde vara. Skärp dig eller stäng butiken.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


5. Du börjar blanda ihop sannolikhet med sanningen.
En av de vanligaste sjukdomarna som säljare har är att de räknar hem ordern innan den är hemma. Redan på offertstadiet ser de pengarna rasa in och slutar göra saker som tar företaget framåt medan de väntar på det stora lyftet. Gör inte det. Observera – jag känner för säljarna. Mitt hjärta bankar varmt och ömt för dem för jag vet hur det är att hoppas, men det är bättre att veta.

6. Du säljer för hårt.
Om du märker att det är trögt med försäljningen och börjar sälja hårdare har du gjort ett misstag som kan bli svårt att reparera. Om du inte säljer så mycket som du vill måste du fråga de kunder du kontaktat varför de inte köpte så du kan göra något långsiktigt åt det problemet.

7. Du ger upp.
En del av de som verkligen skulle lyckas om de gav det några månader till släpper bollen precis framför målet. Du måste veta att företagande handlar om att misslyckas. Du kommer att misslyckas ofta. Skillnaden på den som lyckas till slut och den som ger upp är att den som lyckas till slut, hela tiden utvärderar vad som hände och gör på ett annat sätt med nya kunskaper.
Lär dig handskas med känslor av misslyckande. De är inte så farliga och framför allt är det vardagsmat för alla som lyckas. Det är inget farligt att känna sig nedstämd ibland. Det är en del av spelet.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


En läsarröst
"Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
Anders Klingmark, Nacka

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se