
Det finns en nyckel som är viktigare än alla andra när det gäller att nå dit du vill – det är att du har bestämt vart du ska. När du bestämmer var du ska så vet du också vad som kommer att krävas för att du ska nå fram. Du måste lära dig att sätta bra mål. Det kan kännas lite löjligt att sitta ensam och planera för framtiden, men om du gör det en gång i månaden så tvingas du att tänka till lite och det är det som är hela idén.
Så här ska du göra:
Bestäm först vad du vill ha. Pengar, mer fritid, roligare jobb än idag, roligare kunder, kunder som bryr sig mer om kvalitet än vad det kostar. Vad vill du ha?
1. Skriv ner dina mål. När du gör det blir det som ett åtagande mot dig själv att faktiskt åstakomma något, samtidigt som du har en chans att göra klart för dig själv vad dina mål är
2. Var specifik i dina mål. Se till att det går att mäta det du anger som mål. ”Jag ska sälja mer” är inte specifikt. ”Jag ska sälja för 100 000 till varje månad” är vad du är ute efter. Fokusera dina mål på vad du vill ha, inte vad du saknar. Målen ska vara positiva och konstruktiva.
Överlev och blomstra under lågkonjunkturen!

Det är inget tvivel om att Sverige går in i en ny lågkonjunktur. Rekordhöga energipriser, en galopperande inflation och stigande räntor får svenskarna att hålla hårdare i plånboken nu.
Resultatet är att många företag kommer att gå omkull och många anställda kommer att förlora sina jobb.
Pessimismen är stor och det är lätt att ryckas med om man inte aktar sig.
Det finns hopp och det finns ljuspunkter
Ja, det kommer att bli tufft ett tag men även lågkonjunkturer erbjuder möjligheter om man bara bestämmer sig och fokuserar på ljuset som ändå finns på många sätt.
Den här boken är full av konkreta tips och handlingsplaner som är gjorda för att minska stötarna och faktiskt se till att ditt företag både överlever och växer under den här tiden – och kommer ut starkare på andra sida.
475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider uppmanar dig: Delta inte i lågkonjunkturen!
Så, låt dig inte skrämmas – ta istället fart nu och paddla mot strömmen. För det är ju vad det handlar om i ett nötskal. I högkonjunktur kan du glida med och bara styra – i lågkonjunktur måste du kavla upp ärmarna och låta paddeln gå snabbare i vattnet för att du ska hålla farten uppe och komma någonstans.
Lösningen är att göra mer av det som fungerar, att bita ihop, att öka takten och inte börja gnälla utan kämpa. Det gäller alla på hela företaget. Det är en fajt nu. Och du ska vinna den.
Ur innehållet:
☑️ 118 enkla metoder för att göra försäljningen bättre
☑️ 122 sätt att få koll på kostnaderna
☑️ 30 tips som hjälper dig att ändra tankesätt
☑️ 72 snabba tips om hur du gör ditt jobb smartare och effektivare
☑️ 20 sätt att anpassa din produkt/tjänst till lågkonjunkturen
☑️ 30 tankar om hur du tar med kunderna på resan
☑️ 35 tips om hur du jobbar effektivare med hjälp av internet
☑️ 54 saker du måste tänka på för att få med personalen
☑️ 11 viktiga tips som hjälper dig att bygga en bättre framtid
Boken är skriven av Stefan Ekberg, författare till ett femtiotal böcker för folk som vill lite mer än andra. Den här boken är ett direkt svar på den allmänna pessimismen och är uppbyggd för att snabbt ge dig inspiration så ditt företag inte bara överlever utan växer under lågkonjunkturen.
Läs om 475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider och få ett fantastiskt erbjudande.

Det är inget tvivel om att Sverige går in i en ny lågkonjunktur. Rekordhöga energipriser, en galopperande inflation och stigande räntor får svenskarna att hålla hårdare i plånboken nu.
Resultatet är att många företag kommer att gå omkull och många anställda kommer att förlora sina jobb.
Pessimismen är stor och det är lätt att ryckas med om man inte aktar sig.
Det finns hopp och det finns ljuspunkter
Ja, det kommer att bli tufft ett tag men även lågkonjunkturer erbjuder möjligheter om man bara bestämmer sig och fokuserar på ljuset som ändå finns på många sätt.
Den här boken är full av konkreta tips och handlingsplaner som är gjorda för att minska stötarna och faktiskt se till att ditt företag både överlever och växer under den här tiden – och kommer ut starkare på andra sida.
475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider uppmanar dig: Delta inte i lågkonjunkturen!
Så, låt dig inte skrämmas – ta istället fart nu och paddla mot strömmen. För det är ju vad det handlar om i ett nötskal. I högkonjunktur kan du glida med och bara styra – i lågkonjunktur måste du kavla upp ärmarna och låta paddeln gå snabbare i vattnet för att du ska hålla farten uppe och komma någonstans.
Lösningen är att göra mer av det som fungerar, att bita ihop, att öka takten och inte börja gnälla utan kämpa. Det gäller alla på hela företaget. Det är en fajt nu. Och du ska vinna den.
Ur innehållet:
☑️ 118 enkla metoder för att göra försäljningen bättre
☑️ 122 sätt att få koll på kostnaderna
☑️ 30 tips som hjälper dig att ändra tankesätt
☑️ 72 snabba tips om hur du gör ditt jobb smartare och effektivare
☑️ 20 sätt att anpassa din produkt/tjänst till lågkonjunkturen
☑️ 30 tankar om hur du tar med kunderna på resan
☑️ 35 tips om hur du jobbar effektivare med hjälp av internet
☑️ 54 saker du måste tänka på för att få med personalen
☑️ 11 viktiga tips som hjälper dig att bygga en bättre framtid
Boken är skriven av Stefan Ekberg, författare till ett femtiotal böcker för folk som vill lite mer än andra. Den här boken är ett direkt svar på den allmänna pessimismen och är uppbyggd för att snabbt ge dig inspiration så ditt företag inte bara överlever utan växer under lågkonjunkturen.
Läs om 475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider och få ett fantastiskt erbjudande.
3. Sätt ett datum för när målet ska vara nått.
4. Tänk i fördelar. Tänk på vad du har att vinna på att nå dina mål. ”Jag ska ha fem nya stora kunder före den 31 maj”. Skälet till att du vill ha fem nya kunder är att du vill ha referenskunder att slå i skallen på företag som ännu inte vill anlita dig.
5. Fundera över vilka hinder som finns för att du ska nå dina mål. Hur ska du göra för att övervinna dem. Utvärdera olika möjligheter att nå fram och bestäm dig för en eller flera sätt att få jobbet gjort
6. Gör en plan för vad exakt du ska göra för att nå fram. Ringa 10 samtal extra om dagen kanske, eller skaffa en samarbetspartner som kompletterar det du säljer. Skriv också ner en belöning till dig om du når målet.
7. Sätt ett startdatum för din plan. Ta helt enkelt det första och mest logiska steget för att att komma närmare målet. Tryck ner gasen och bestäm dig för att inte titta åt sidorna förrän du är framme.
8. När du är framme – belöna dig själv på något bra sätt och njut av framgången.
SUPERERBJUDANDE JUST NU!
Lär dig att sätta mål som DU bryr dig om!❤️

"Boken är bra rakt igenom, lättläst och informativ. För mig var avsnitten om målkedjor och den underbara balansen speciellt givande. Boken rekommenderas till alla - inte bara ledare med underställd personal!"
Sten Hedmark, ITR Ledarutveckling AB
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Lär dig att sätta mål som DU bryr dig om!❤️

"Boken är bra rakt igenom, lättläst och informativ. För mig var avsnitten om målkedjor och den underbara balansen speciellt givande. Boken rekommenderas till alla - inte bara ledare med underställd personal!"
Sten Hedmark, ITR Ledarutveckling AB
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smartare Liv här:

Lev smartare och ha det roligare
Du får konkreta tips om allt från personlig utveckling, praktiska råd om dina pengar, familjeliv och jobbet - allt för att du ska kunna leva ett smartare liv.
Smartare liv startade så sent som hösten 2012 och har drygt 7 000 prenumeranter
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med smarta böcker från Ego förlag om att leva ett smartare liv.
Här kan du se om Nyhetsbrevet Smartare liv är något för dig.
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.