Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

7 steg till klockrena möten

När var du senast på ett klockrent möte och vad var det som gjorde det mötet SÅ bra? Att ha möten tar tid och eftersom det gör det blir det viktigt att avgöra om mötet är relevant för den verksamhet du bedriver. Som företagare går vi på möten ofta och frågan blir då vilka som faktiskt är nödvändiga och vad som skulle kunna plockas bort. Så här skapar du klockrena möten.


Att ha möten tar tid och eftersom det gör det blir det viktigt att avgöra om mötet är relevant för den verksamhet du bedriver. Måste du gå på ALLA möten du blir kallad till? Det kan vara klokt att se över dina mötesbokningar för att säkra att du lägger tid på rätt sak. Går du på möten av vana, för att det är trevligt eller för att innehållet är viktigt för dig? Kika igenom din kalender och utvärdera de möten du går på och se till att stryka de som inte känns relevanta för dig. Det kan helt klart vara värt att tänka: Boka få. Boka rätt.

Tänk så här när du utvärderar dina mötesbokningar:

1. Vilka möten är viktiga för mig?
2. Behöver mötet vara IRL eller kan det tas över Skype? Kan det rentav vara ett ”walk and talk” för att få in den där promenaden du vill hinna med under dagen?
3. Är det ett ”Nice to meet” eller ”Need to meet”-möte? Boka ”Nice to meet” till fritiden och ”Need to meet” till arbetstid för bättre effektivitet.
4. Hur ser ett klockrent möte ut?


Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Det finns komponenter som gör att ett möte blir det du önskar och om du har koll på dessa kommer du kunna skapa möten som ger alla det de behöver.

Här får du 7 komponenter som ger effektiva möten:

1. Se till att alla har vad de behöver inför/under mötet. Skicka ut nödvändigt material i förväg om möjligt.
2. Sluta med 60-minutersmöten (om det är vad du brukar ha). Välj istället 45 minuter. Att korta ner tiden gör att samtalet hålls inom ramen för ämnet.
3. Var tydlig med vilket behov och vilket syfte mötet ska fylla.
4. Bjud in rätt deltagare. De som verkligen kan delge rätt information och anda.
5. Välj rätt tidpunkt. Tidpunkten ska passa alla som är med eftersom det skapar ett bättre fokus.
6. Ha någon som håller koll på mötestiden.
7. Ha kaffe/te/fika klart när mötet börjar så det inte spills tid på att ordna med det.


Ett möte ska ge dig det du behöver för att kunna driva din verksamhet så se till att skapa möten som är klockrena.

Dorotea Pettersson | THE 5 AM ACADEMY by dorro dorotea@dorro.se | dorro.se

76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se