Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

GÅ!

Så här ser du till att bli kundernas favorit





Varje dag är en (rolig) kamp för ditt företag. Du måste vara så många saker för att ligga på kundernas favoritlista.

Här kommer 8 tips om hur du håller dig på toppen:

1. Håll dig informerad om vad som händer i din bransch. Håll koll på vad dina konkurrenter gör och vad de inte gör.

2. Håll dig informerad om vad marknaden vill ha genom att fråga dina kunder (ja, så enkelt är det)

3. Försök att vara en kreativ problemlösare för dina kunder. Få anställda har ens ork att tänka ett steg till – bra för dig.

4. Bygg relationer med samarbetspartners. Berätta för dem vad du vill åstadkomma så kommer de att hjälpa dig fram.

5. Bygg strategiska samarbeten för att få fler som säljer ditt företags idé.

6. Glöm aldrig din entusiasm för varför du startade ditt företag. Det är i de tankarna du hittar din entusiasm när det går för långsamt.

7. Tänk alltid framåt – tänk ett år, tre år, kanske till och med fem år framåt för att kunna välja rätt vägar för ditt företag.

8. Bli en hejare på att utvärdera allt du gör så att du lär dig och kan förändra. Den största fördelen du har som enmansföretagare är möjligheten att ändra inriktning snabbare än dina större och långsammare konkurrenter

9. En smart sak att göra som egenföretagare är att låtsas att man är anställd och att kunderna är dina chefer som har rätt att ge dig sparken varje dag. Det gör det lätt att behålla en professionell inställning till allt du gör.

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se