Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Krishantering för chefen





Hej Chefen

Mona Sahlin och Toblerone. Bosse Ringholm som glömde stänga av telefonen. Akryklamidchipsen som
ger cancer. Det finns många exempel på kriser som företag och organisationer kan råka ut för - och hantera på bra eller dåliga sätt.

Det här är författaren Paula Hammerskogs lista över vad du redan ska ha som förberedelse om ditt företag hamnar i blåsväder i media.


Den korta krisplanen

Den korta krisplanen räcker för de flesta företag. Den är tryckt på en A4 eller en A5 och innehåller:

· Datum när det trycktes och vem som är ansvarig för att hålla det uppdaterat.

· Telefonnummer och e-postadresser till krisledningsgruppen.

· Kontaktuppgifter till företagets styrelseordförande och till huvudägarna.

· Kontaktuppgifter, gärna också namn på enskilda personer, till företagets advokat, revisor,

eventuell kommunikationsbyrå och försäkringsbolag.

Veckans bästa boktips❤️



Här är något helt nytt!
Det är inte en kalender - det är din egen unika drömbok!

Här är det roliga
Boken ställer frågorna om vad du vill och du skriver ner dina mål och drömmar för livets alla områden så att du sedan kan göra en egen plan som du kan förverkliga eller bara få med i ditt dagliga liv. Allt för att du ska känna att 2022 blev fantastiskt och inte bara ett år i raden av år som du knappt minns något spännande av.

Slå upp boken och börja berätta för dig själv om:
☑️ Vad du vill lära dig nästa år
☑️ Hur du vill att dina relationer ska se ut
☑️ Hur du ska hitta mer lycka under året
☑️ Dina ekonomiska, yrkesmässiga och kreativa mål
☑️ Vad du vill börja med
☑️ Vad du vill sluta med
☑️ Hur du ska ta hand om dig själv nästa år
... Och mycket mer.

Vad vill DU ha ut av året som kommer?

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i vår egen egen bokhandel ...




· Kontaktuppgifter, gärna också med namn till enskilda personer, till företagets huvudkontor om

det ligger utomlands.

· Kontaktuppgifter (förutom självklara 112) till räddningstjänst, sjukhus och religiösa samfund.

· Telefonnummer och e-postadresser till olika typer av medier.

· De fem-sex första sakerna som ska göras vid en kris (inklusive var krisledningen samlas).

· Fem-sex viktiga regler för hur företaget kommunicerar i kris.

· Checklista för att skriva ett pressmeddelande.

· Checklista för att hålla en presskonferens.

· Företagets kommunikationspolicy vid kriser.

· Checklista för faktainsamling.


Nödvändig kunskap

Lär dig mer om krishantering för chefer

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Chefstipset här:

Vill du bli en ännu bättre chef?
Här får du tips som gör din vardag som chef lättare. Allt ifrån hur du motiverar till kritiserar på rätt sätt - och självklart hur du leder personalen direkt mot målen.

Chefstipset har 24 000 prenumeranter och har funnits i tio år i år.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för chefer.

Läs vad du får för tips...

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se