Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

GÅ!

Snabba tips om vägen till kundernas hjärtan




Det första som kommer krävas av dig nu när du har ditt företag är att du är inställd på att jobba dig fram till rätten att få kundernas förtroende. Så här gör du det:

  • Ge kunderna tillräckliga skäl för att köpa. Det måste bli lätt för dina kunder att förstå varför de ska köpa av just dig

  • Visa tydligt att du gillar att göra kunder nöjda. Om vi som ska bli dina kunder känner att du verkligen vill att vi ska bli nöjda med dig så kan vi tänka oss att köpa

  • Säg tack till kunderna. Tacka dem för att de köper, frågar, undrar saker

  • Behandla kunderna med respekt. Om du inte gör det kommer de försvinna. Om du är den enda som levererar det de behöver väntar de bara på en chans att byta leverantör

  • Överträffa dina kunders förväntningar så ofta du kan. Leverera snabbare, var snäll. Var en person som du själv skulle vilja göra affärer med

  • Belöna trogna kunder på något sätt. Skapa ett stamkundsystem eller något annat som visar dina kunder att du uppskattar dem och är tacksam över att de återvänder till dig gång på gång

Om du gör alla de här sakerna bygger du en relation mellan dina kunder och dig och nästa gång det dyker upp ett erbjudande från en konkurrent i deras brevlåda blir det lättare för dem att säga nej till det.


Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se