Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Nå framgång på webben med content marketing




Content marketing är idag en av de mest effektiva strategierna för marknadsföring på webben och blir bara mer och mer populärt. Istället för att avbryta människors webbupplevelse med annonser ger du dem något de faktiskt vill ha och söker efter - bra innehåll som tillför dem värde. För företagaren utan stor marknadsföringsbudget, men med tid och energi att investera är det perfekt.

Vad är content marketing?
Content marketing, eller innehållsmarknadsföring som man kan säga på svenska, är en marknadsföringsstrategi som innebär att attrahera och behålla kunder genom att servera dem värdefullt innehåll. Exempel på innehåll är blogginlägg, bilder, videor, podcasts, e-böcker, infografik och webinarier.

Vilka fördelar finns det?
Det finns många fördelar med content marketing. Några av de största är att det ökar trafiken till din webbplats, bygger starka relationer med dina kunder, positionerar dig som branschexpert och att du kan sälja utan att faktiskt behöva sälja – människor kommer till dig utan att du måste övertyga dem om det.

Hur lyckas du?
Det finns tyvärr ingen färdig formel för att lyckas med content marketing. Vad det handlar om är att kavla upp ärmarna och investera den tid och energi som krävs för att regelbundet publicera kvalitetsinnehåll. Här är några tips på vägen.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


- Ha en plan Innan du gör något överhuvudtaget måste du sätta upp mål.
Vad ska du uppnå? Vill du sälja mera, öka webbplatstrafiken eller bygga expertstatus? Hur ser målgruppen ut? Vilken ton ska innehållet ha? Ha allt detta klart för dig innan du börjar. Skapa sedan en planeringskalender så att du vet vilket innehåll du ska skapa och när du ska göra det.

- Lös problem Ett av de bästa sätten att skapa bra innehåll är att studera dina kunder.
Vilka problem har de när det gäller dina produkter eller tjänster? Vilken information saknar de? Skapa innehåll som ger svar på detta.

- Använd storytelling.[/F
Även om informationen du delar med dig av är sensationell så kommer du tappa många om du bara levererar torr fakta. Väver du däremot in en bra berättelse i ditt innehåll har du betydligt större chans att engagera.

[F]- Välj rätt format.

Alla konsumerar innehåll på olika sätt och du behöver därför testa dig fram till vilket format som passar just din målgrupp. Gillar de bilder eller går de igång på webinarier?

- Ge inte upp Sist med inte minst – var uthållig.
Det finns som sagt ingen genväg till framgång när det gäller content marketing utan du får prova dig fram. Vissa saker blir fullträffar medan andra går åt skogen. Men ju mer erfarenhet du får desto bättre blir du, och då kommer framgången som ett brev på posten!

Lycka till!

Charlotta Wortzelius | Online Marketing Academycharlotta@onlinemarketingacademy.se |www.onlinemarketingacademy.se



76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se