Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Ordlista

Starta Eget-ordlista - DIREKTMARKNADSFÖRING

Vad är direktmarknadsföring?
Direktmarknadsföring handlar om att få mottagaren av marknadsföringen att agera på något sätt - antingen genom att köpa direkt eller genom att begära mer information om något. Det fina med direktmarknadsföring är att de kampanjer du gör går att mäta eftersom meningen är just att mottagarna av reklamen måste agera direkt på ett erbjudande om något. Direktmarknadsföring kan användas både för att skaffa nya kunder och att behålla gamla.

Direktmarknadsföring ställer krav
Medan många reklambyråer och andra som producerar reklam föredrar att skapa varumärkesbyggande reklam så jobbar direktmarknadsföraren i en mycket tuffare värld eftersom hans/hennes arbete direkt kommer att kunna mätas. Med direktmarknadsföring kan man direkt ställa kostnader mot intäkter och se ett resultat av marknadsföringen.

Direktmarknadsföring för alla
Direktmarknadsföring passar alla - den går att rikta både mot privatpersoner och företag, det viktigaste är erbjudandet som skickas till de möjliga köparna. Utskick kan sedan följas upp med fler utskick och/eller telefonsamtal. Erbjudanden som ska locka mottagare av direktmarknadsföring handlar ofta om att man får mer för samma pris eller en premie vid köpet.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Vår mest populära bok någonsin om att skriva säljande texter❤️
(100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat)


"Denna bok är utan tvekan den bästa om man ska få något sålt överhuvudtaget med text. I vårt fall har vi använt boken för att skriva våra kunders säljbrev, som sedan följts upp med ett telefonsamtal. Det har ökat våra avslut med närmare 4%"
Contact Center i Boxholm AB

"Boken är bra för att den är lättläst, konkret och just att man blir inspirerad. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som inte är spontana idésprutor utan behöver lite hjälp på vägen."
Maud Carlsson, FöreningsSparbanken

"Säljbrevsboken har jag haft mycket användning av. Mycket bra tips och idéer. Jag rekommenderar den till alla som skriver säljbrev men som inte gör det så ofta."
Jeanete Nilsson, ServeOffice AB

"Lättläst och mycket informativ. Leveransen av boken fungerade perfekt, jag fick den direkt till mitt skrivbord 2 dagar efter beställningen. Tack för boken, den hjälpte mig när jag hade kört fast."
Lars Ehrnlund, TDC Försäljning AB

"Boken har hjälpt oss att sluta skriva förutsägbara brev anpassade för papperskorgen. Den ä bra för att den visar på exempel samt att den är väldigt lättläst och rolig att läsa. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som jobbar med marknadsföring/sälj - eller helt enkelt bara vill läsa en rolig och lärorik bok om att skriva."
Anna Ekström, Radius Sweden AB

"Att kunna på ett säljande men seriöst sätt strukturera och skriva mailing och förstås brev. Boken lärde mig framför allt att förstå mottagaren och inte koncentrera mig på vad jag vill säga. Funkar även utanför Sverige ! (Italien)"
Morgan MARK, Partner Connect Italy

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊



<< Tillbaka till ordlistan


Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se