
Det finns något med hemsidor som gör att de har en tendens att, om inte hamna längst ner på prioriteringslistan, så i alla fall ständigt ha en lust att glida neråt i prioritet hela tiden. Den verkliga världen pockar alltid på uppmärksamhet medan webbsidorna tiger still. Hemsidan är inte som en levande säljare som säger att broschyrerna måste göras om för att de är inaktuella. Det här syndromet måste du mota i grinden genom att ha en tydlig policy för din hemsida.
Gör några budord som är huggna i sten
Börja med att formulera syftet med hemsidan tydligt och håll dig till det syftet. Det här kanske känns löjligt om du är enmansföretagare men om du litar på vad jag säger och gör det så kommer du att tjäna på det eftersom du aldrig behöver fundera över syftet mer. Du behöver inte fundera när du lägger in nytt material eller när du vill göra förändringar. Ställ bara frågan: Kommer det här nya som jag vill ha med att hjälpa hemsidans syfte? Det här hjälper dig att inte bli för förtjust i nya tekniska lösningar för teknikens skull och det hjälper dig också att undermedvetet styra innehållet dit det ska. Visa dina budord för alla som vill se dem. Så här skulle dina tio budord kunna se ut:
1. Sidornas jobb är att samla adresser till kunder vi ska bearbeta offline.
2. Vi ska vara personliga men inte privata.
3. Allt nytt material ska förstärka viljan hos besökaren att prenumerera på vårt nyhetsbrev.
4. Alla våra sidor ska backa en av våra produkter.
5. Alla våra sidor ska ha en inbyggd inbjudan till kontakt med oss.
6. Vår hemsida blir aldrig färdig. Det finns alltid nya saker att göra som hjälper besökarna.
7. Hemsidan ska uppdateras en gång i veckan.
8. Innehåll och utveckling diskuteras på ett möte varje tisdag.
9. Alla idéer som förstärker hemsidan och lönsamheten belönas.
10. Ansvarig för hemsidan är NN.

Introvertas revansch är här – direkt från tryckeriet!
Efter månader av väntan, tyst förväntan och undvikande av all onödig social kontakt är den äntligen här – Den ultimata överlevnadsguiden för introverta!
Rykande färsk från tryckeriet, redo att hjälpa dig att hantera en högljudd och ytlig värld utan att offra din mentala hälsa (eller din värdighet).
🎉 Det här är introvertas revansch! 🎉
📖 Den här boken är för dig som:
✔️ Ser en tom kalender som en personlig seger.
✔️ Vill bemästra konsten att smyga ut från fester utan att någon märker.
✔️ Längtar efter att få en vetenskaplig bekräftelse på att introverta är bättre än extroverta.
✔️ Drömmer om ett liv där ingen ställer den fruktade frågan: "Varför är du så tyst?"
✨ Full av humor, vassa insikter och briljanta strategier visar Den ultimata överlevnadsguiden för introverta att vi introverta inte bara överlever – vi regerar.
🔥 Introverta har väntat länge på sin revansch – och nu är den här!
Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...
Tio punkter till som du måste ha med i tankarna för att göra en webbpolicy:
1. Hur ska vi få med hemsidan i den vanliga vardagen?
2. Hur sköter vi uppdateringar? Vem ska göra det? Ska någon på ditt företag göra det? Hur ska tid avsättas till det?
3. Vem ska vara filtret för vad som får läggas in?
4. Hur ska ni undersöka kundernas betalningsförmåga?
5. Var ska hemsidan vara om ett år?
6. Hur ofta ska vi ha speciella webbmöten?
7. Vem ska ansvara för nytt innehåll?
8. Hur bygger vi in framtiden i hemsidan? Vet vi redan nu att den kommer att utvecklas? Vad kan vi göra idag för att underlätta förändringarna när de kommer?
9. Vilka delar av innehållet kommer att förlora aktualitet snabbt och vad ska vi ha där istället?
10. Hur ska vi sköta marknadsföringen av sidorna?
Det är svårt att misslyckas på nätet om du har en bra webbpolicy som leder till en aktiv och bra hemsida dit kunderna kommer tillbaka för att få mer. Så är det bara.

Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet
I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️
🌿Den här boken är för dig som:
- Någonsin har känt att du inte räcker till.
- Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
- Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.
Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.
Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.
Kolla här om brevet är något för dig.
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.