Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

KLARA...

Viktiga frågor när du ska starta eget

Du vet väl att det mesta som skrivs om marknadsföring är riktat till stora företag med stora resurser. De gör stora planer och marknadsföring brukar handla om hur många helsidor i rikstäckande tidningar och hur många annonsspottar de ska ha och i vilka TV-kanaler.


Det hemska är att det här tänkandet har ramlat rakt ner i huvudet på många rådgivare till små företag också. De radar upp fina excel-dokument som du ska fylla i med "estimerad försäljning år 1" och annat babbel som inte leder någon vart för de flesta små företag. Det enda du behöver göra är att hitta en kund som vill köpa det du har att sälja. Det lättaste sättet att sluta ta blankettvägen till företagande är att ställa de här enkla frågorna till dig själv:


1. Skulle du köpa det du säljer? Ärligt talat. Du måste svara ett rungande JA på den frågan

2. Finns det andra som kommer köpa det du ska sälja? Du får inte gissa här. Du måste fråga människor om de skulle uppskatta att det fanns ett företag som ditt att handla av.

3. Vem säljer det du ska sälja idag (eller något som ersätter det du ska sälja)?

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


4. Var säljer någon samma sak idag? - gör en resa dit och se hur de gör det även om det är i ett annat land. Om de lyckas hos sig kan du lyckas hos dig om du gör likadant

5. Är du ensam på marknaden? Att vara helt ensam på en marknad kan betyda att det inte finns någon marknad. Få saker är så nya att de kan revolutionera och öppna nya marknader. Om ingen säljer det du ska sälja idag, är det något att oroa sig för.

6. Hur gör dina konkurrenter? Handla av dem och följ processen så lär du dig vad de gör bra och vad du kan göra bättre.

7. Har du frågat någon som du inte känner vad de tror om din affärsidé? Om inte - gör det. Det ger dig också en möjlighet att träna på att ge kunderna dina bästa argument för att bli just kunder.

8. Känns det rätt? Du kommer att få stå för det här när du sätter igång företaget. Analysera idén igen. Och akta dig noga för den där okritiska personen som brukar komma fram när man vill något så mycket att varningsklockorna inte hörs.

När du har tillfredsställande svar på de här frågorna har du gjort ett fantastiskt jobb för ditt nya företag

76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se