Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

FÄRDIGA...

Varför ska jag bli din kund?

Varför ska jag bli din kund?


Ge mig ett enda skäl till varför jag ska lägga ner mina pengar på ditt företags produkter istället för dina konkurrenters?

Just den frågan ställer sig dina kunder när de står där med fingrarna om sedelbunten i plånboken. Hur visar du dem att de ska ta ett grabbatag om sedelbunten, betala och vara nöjda både under och efter köpet?

Jag har ägnat veckan att studera företag runt omkring mig och sett att de har svårt att svara på frågan. De har glömt att lägga till ordet "eftersom" i sin marknadsföring. Gör inte det du.

Ordet "Eftersom" - en liten och nyttig del i marknadsföringspusslet.
Ja, det började förstås redan i den otydliga Eurokampanjen. "Rösta ja", men inte "eftersom" utan bara "Rösta ja". Tänk om de fyllt tiotusentals valaffischer med "10 konkreta skäl till att rösta ja". Hade vi fått ett ja då?

De här exemplen har jag sett på bilar i veckan:
1. Vi är bäst på kök.
2. Hundraprocentig garanti.
3. När du tänker på möbler, tänk på Ahlbergs.
4. Det mesta av det bästa.
5. Högsta kvalitet.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Om man skulle sätta ordet "eftersom" bakom det de säger skulle det lika gärna kunna vara så här:
1. Vi är bäst på kök - Eftersom vi tycker det själva.
2. Hundraprocentig garanti - Eftersom den är hundraprocentigt bra för oss.
3. När du tänker på möbler, tänk på Ahlbergs - Eftersom ingen annan gör det.
4. Det mesta av det bästa - Eftersom vi saknar fokus.
5. Högsta kvalitet - Eftersom det säkert lurar någon.

Men vad jag vill ha som kund är snarare det här:
1. Vi är bäst på kök - Eftersom vi har 23 års erfarenhet och levererar över hela landet.
2. Hundraprocentig garanti - Eftersom vi har 6 månaders fri returrätt.
3. När du tänker på möbler, tänk på Ahlbergs - Eftersom vårt sortiment är bredast i Sverige.
4. Det mesta av det bästa - Eftersom ??? (Jag vet faktiskt inte).
5. Högsta kvalitet - Eftersom vår tillverkning sker i vakuummiljö.

Öva nu! Det ska jag i alla fall jag göra.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se