
Jag har skrivit en bok om hur man får en sajt att klättra högre i sökmotorernas ranking. Så, jag talar i egen sak nu, men det får du stå ut med för det jag ska berätta för dig nu är otroligt viktigt.
Det handlar om vad du måste veta när det ringer i telefonen hos dig och det är en säljare i andra änden som pratar om att de kan hjälpa dig att synas bättre hos sökmotorerna. Det har hänt en del oroväckande saker på den marknaden som du måste passa dig för att bli inblandad i:
Det här är livsfarligt för ditt företag om du får kunder från sajten eftersom den här typen av metoder är förbjudna och resultatet kan bli att din sajt blir utslängd från sökmotorerna.
Hjälpen är nära
Så vad ska du ha i bakhuvudet när du anlitar särskilda företag för att klättra i placeringar? Det här är en bra början: Glöm aldrig att branschen är ny och har de tre viktigaste kriterierna för bluffmakeri:
Överlev och blomstra under lågkonjunkturen!

Det är inget tvivel om att Sverige går in i en ny lågkonjunktur. Rekordhöga energipriser, en galopperande inflation och stigande räntor får svenskarna att hålla hårdare i plånboken nu.
Resultatet är att många företag kommer att gå omkull och många anställda kommer att förlora sina jobb.
Pessimismen är stor och det är lätt att ryckas med om man inte aktar sig.
Det finns hopp och det finns ljuspunkter
Ja, det kommer att bli tufft ett tag men även lågkonjunkturer erbjuder möjligheter om man bara bestämmer sig och fokuserar på ljuset som ändå finns på många sätt.
Den här boken är full av konkreta tips och handlingsplaner som är gjorda för att minska stötarna och faktiskt se till att ditt företag både överlever och växer under den här tiden – och kommer ut starkare på andra sida.
475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider uppmanar dig: Delta inte i lågkonjunkturen!
Så, låt dig inte skrämmas – ta istället fart nu och paddla mot strömmen. För det är ju vad det handlar om i ett nötskal. I högkonjunktur kan du glida med och bara styra – i lågkonjunktur måste du kavla upp ärmarna och låta paddeln gå snabbare i vattnet för att du ska hålla farten uppe och komma någonstans.
Lösningen är att göra mer av det som fungerar, att bita ihop, att öka takten och inte börja gnälla utan kämpa. Det gäller alla på hela företaget. Det är en fajt nu. Och du ska vinna den.
Ur innehållet:
☑️ 118 enkla metoder för att göra försäljningen bättre
☑️ 122 sätt att få koll på kostnaderna
☑️ 30 tips som hjälper dig att ändra tankesätt
☑️ 72 snabba tips om hur du gör ditt jobb smartare och effektivare
☑️ 20 sätt att anpassa din produkt/tjänst till lågkonjunkturen
☑️ 30 tankar om hur du tar med kunderna på resan
☑️ 35 tips om hur du jobbar effektivare med hjälp av internet
☑️ 54 saker du måste tänka på för att få med personalen
☑️ 11 viktiga tips som hjälper dig att bygga en bättre framtid
Boken är skriven av Stefan Ekberg, författare till ett femtiotal böcker för folk som vill lite mer än andra. Den här boken är ett direkt svar på den allmänna pessimismen och är uppbyggd för att snabbt ge dig inspiration så ditt företag inte bara överlever utan växer under lågkonjunkturen.
Läs om 475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider och få ett fantastiskt erbjudande.

Det är inget tvivel om att Sverige går in i en ny lågkonjunktur. Rekordhöga energipriser, en galopperande inflation och stigande räntor får svenskarna att hålla hårdare i plånboken nu.
Resultatet är att många företag kommer att gå omkull och många anställda kommer att förlora sina jobb.
Pessimismen är stor och det är lätt att ryckas med om man inte aktar sig.
Det finns hopp och det finns ljuspunkter
Ja, det kommer att bli tufft ett tag men även lågkonjunkturer erbjuder möjligheter om man bara bestämmer sig och fokuserar på ljuset som ändå finns på många sätt.
Den här boken är full av konkreta tips och handlingsplaner som är gjorda för att minska stötarna och faktiskt se till att ditt företag både överlever och växer under den här tiden – och kommer ut starkare på andra sida.
475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider uppmanar dig: Delta inte i lågkonjunkturen!
Så, låt dig inte skrämmas – ta istället fart nu och paddla mot strömmen. För det är ju vad det handlar om i ett nötskal. I högkonjunktur kan du glida med och bara styra – i lågkonjunktur måste du kavla upp ärmarna och låta paddeln gå snabbare i vattnet för att du ska hålla farten uppe och komma någonstans.
Lösningen är att göra mer av det som fungerar, att bita ihop, att öka takten och inte börja gnälla utan kämpa. Det gäller alla på hela företaget. Det är en fajt nu. Och du ska vinna den.
Ur innehållet:
☑️ 118 enkla metoder för att göra försäljningen bättre
☑️ 122 sätt att få koll på kostnaderna
☑️ 30 tips som hjälper dig att ändra tankesätt
☑️ 72 snabba tips om hur du gör ditt jobb smartare och effektivare
☑️ 20 sätt att anpassa din produkt/tjänst till lågkonjunkturen
☑️ 30 tankar om hur du tar med kunderna på resan
☑️ 35 tips om hur du jobbar effektivare med hjälp av internet
☑️ 54 saker du måste tänka på för att få med personalen
☑️ 11 viktiga tips som hjälper dig att bygga en bättre framtid
Boken är skriven av Stefan Ekberg, författare till ett femtiotal böcker för folk som vill lite mer än andra. Den här boken är ett direkt svar på den allmänna pessimismen och är uppbyggd för att snabbt ge dig inspiration så ditt företag inte bara överlever utan växer under lågkonjunkturen.
Läs om 475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider och få ett fantastiskt erbjudande.
1. Det är lätt att lägga sig till med 50 ord som ingen begriper men som låter imponerande när kunderna hör dem.
2. Det är svårt att kontrollera hur mycket jobb de lägger ner på ditt företag.
3. Sökmotorpositioneringsexpert är för en del en oemotståndligt läcker titel.
Fråga det här innan du skriver på (Skriv ut frågorna och var beredd när de ringer):
1. Kommer de att optimera din sajt med av sökmotorerna godkända metoder? Kan du få det skriftligt?
2. Vilka kunder har de sedan tidigare? Kan du få kontakta dem? Om inte - bye bye!
3. Registrerar de dina sidor automatiskt eller manuellt? Du vill att en tekniker manuellt ska lägga in dina sidor till varje sökmotor, inte använda programvaror som sköter det.
4. Skickar de dokument som verifierar vad de gjort och när de gjort det?
5. Kan du få dokumentation på vilka kategorier de gjort anmälan till när det handlar om katalogtjänster?
6. Skickar de en bekräftelse på att registreringen för respektive sökmotor gått igenom?
7. Vad kan de lova? Och vad händer om du inte får det?
8. Och det viktigaste av allt - magkänslan:
Med de här kunskaperna på bordet kommer det företag du tänker anlita förstå att du fattar vad det här handlar om och behandla dig med respekt (eller så hör de inte av sig igen eftersom du är så enormt jobbig och frågar saker som de inte vill svara på).
Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.
"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna
Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.
"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna
Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊