Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Stäng dörren för konkurrenterna nu!



Möjlighet: Du tar kunder från dina konkurrenter - kul och bra!

Hot: Dina konkurrenter tar kunderna från dig - läskigt och okul!

Ett viktigt sätt att skapa nya affärer är ju att locka iväg kunder från dina konkurrenter till dig. Samma sak gäller naturligtvis för dina konkurrenter. De funderar ständigt över hur de ska komma över dina kunder.

Just därför är det smart att göra saker nu för att skydda ditt företag från konkurrenternas attacker på din kundstock.

Idag ska du få hjälp med det.


6 sätt att behålla kunderna för alltid


1. Samla information om kunderna hela tiden.
Normalt är vi fantastiska på att samla information om kunderna och deras behov men vi slutar med det när vi har landat kunden. Korkat! Vi kan inte utgå från att vi vet allt vi behöver veta för att vi fått veta det en gång. Du måste lära dig mer hela tiden. Fråga dig ständigt:

a) Vad händer i kundernas värld just nu?
b) Vilka förändringar står de inför?
c) Vilka problem kämpar de med?
d) Vilka möjligheter ser de framför sig?
Om du inte vet det här så kan du inte möta deras behov och det enda du får göra om dagarna är släcka bränder och reagera istället för att bli proaktiv (ja, jag missbrukar ordet proaktiv men jag älskar det så mycket).

2. Sluta aldrig sälja in ditt företag till kunderna.
För att skapa riktig lojalitet måste kunder vilja ”köpa” ditt företag innan de köper dina grejor. Om de bara köper det du säljer är risken stor att de inte blir särskilt långvariga som kunder.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


3. Utgå aldrig från att imorgon blir bättre än idag.
En hälsosam förföljelsemani är bra. Du måste utgå från att det dyker upp problem runt hörnet och vara beredd att göra något åt det. Ställ dig frågorna:
a) Vad ska vi göra för att försvåra för konkurrenterna att ta plats?
b) Vad skulle hända om vi förlorade våra viktigaste kunder?
c) Vad kan vi göra idag för att för att få nya kunder om två år

4. Ta aldrig kunderna för givna.
En del säljare pratar om att de äger kunderna eller att de har en nisch som är låst för andra. Glöm det. Idag handlar det om vad vi fortsätter göra för våra kunder, inte vad vi gjorde förra veckan eller förra året. Basta!

5. Tänk aldrig att du har tillräckligt med kunder.
Det finns företag som tror att inget förändras och invaggar sig själva i falsk trygghet. Deras vilja att allt ska fortsätta vara bekvämt och bra är lite söt men inte realistisk idag när allt går i etthundraåttio. Dessutom leder den där tryggheten ofta till ett lite arrogant beteende och det i en tid när det går på ett kick (klick) att byta leverantör.

6. Sluta aldrig aldrig att utveckla det du säljer.
Du kan det du säljer bäst. Du hör varje dag vad kunderna säger att de vill ha. Rimligen är du också bäst på att också utveckla det du säljer så att du kan överraska kunderna med nya saker som de kanske inte ens visste att de ville ha förrän de ser det. Se till så att kunderna känner att det är ditt moderna och smarta företag de vill göra sina affärer med.

Och till sist.
Njut av att ha farten uppe. Sätt nya mål och belöna dig för att du är på alerten. Du sliter för det och förtjänar framgången. Grattis!

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se