Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Få avslut på webben - en snabbanalys




Driver du eget företag är du förmodligen marknadsförare/säljare av dina tjänster och produkter vare sig du vill eller inte. Känns det svårt och luddigt att hitta rätt väg för avslut på din egen webbplats/webbutik? Här får du ett enkelt och snabbt verktyg i två steg som kan få dig att öka antal avslut.


Se till att du har lite lugn och ro till hands. Skriv ner dina svar på frågan i steg 1 och vänta med steg 2 tills du är klar med denna uppgift.

STEG 1 – POSITIVA EGENSKAPER
Tänk på ett tillfälle då du valde att handla från en webbutik eller använde dig av en webbtjänst. Vad fick du för känslor, skriv ner 5 positiva egenskaper på sajten/webbutiken. Plötsligt kanske inte priset var viktigt, du ville ha produkten/tjänsten.

STEG 2 - ANALYS
Surfa in på din webbplats. Finns egenskaperna från fråga 1 uppfyllda på din webbplats/webbutik? Behöver du justera något? Kan du göra det själv eller behöver du hjälp utifrån?

Gör en liten plan för din webbutveckling
När du har en genuin tjänst eller produkt och med din fulla energi förmedlar detta till kunder som har ett behov (vare sig de vet eller inte vet det just nu) så kommer du att hjälpa din kund att nå drömläge vilket påverkar både dig, ditt företag och kunden på ett positivt sätt. - Eller hur? Vem vill inte skapa lite glädje och positivt flow runt om sig?
Samla kraft, fokusera och finn din inre styrka. Förmedla den känslan vidare. - Det kan förändra allt.

Jenny Grönlund | Svensk Internetform
jenny@internetform.se | 0278-78 90 12


Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se