Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

11 tips om varför du ska hitta andra att samarbeta med


Om du är intresserad av att hitta genvägar som verkligen är på riktigt i ditt företag, då är samarbeten antagligen det första du ska intressera dig för


Här är 11 snabba skäl till varför du redan idag ska kontakta företag som kompletterar ditt


1. Du kan erbjuda dina kunder ett större utbud av produkter/tjänster. Det gör också att du kan lägga ner mindre tid på att ta fram de här kompletterande produkterna i ditt eget hus.

2. Du får automatiskt fler säljare när du går ihop med andra företag och det betyder mindre fasta kostnader och mindre krångel.

3. Din marknadsförings- och säljbudget blir större om du delar på investeringen med dina partners.

4. Du kan plötsligt erbjuda befintliga kunder kompletterande köp och öka dina intäkter. Precis som dina partners kan göra för sina kunder.

Överlev och blomstra under lågkonjunkturen!

Det är inget tvivel om att Sverige går in i en ny lågkonjunktur. Rekordhöga energipriser, en galopperande inflation och stigande räntor får svenskarna att hålla hårdare i plånboken nu.
Resultatet är att många företag kommer att gå omkull och många anställda kommer att förlora sina jobb.

Pessimismen är stor och det är lätt att ryckas med om man inte aktar sig.

Det finns hopp och det finns ljuspunkter
Ja, det kommer att bli tufft ett tag men även lågkonjunkturer erbjuder möjligheter om man bara bestämmer sig och fokuserar på ljuset som ändå finns på många sätt.
Den här boken är full av konkreta tips och handlingsplaner som är gjorda för att minska stötarna och faktiskt se till att ditt företag både överlever och växer under den här tiden – och kommer ut starkare på andra sida.

475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider uppmanar dig: Delta inte i lågkonjunkturen!
Så, låt dig inte skrämmas – ta istället fart nu och paddla mot strömmen. För det är ju vad det handlar om i ett nötskal. I högkonjunktur kan du glida med och bara styra – i lågkonjunktur måste du kavla upp ärmarna och låta paddeln gå snabbare i vattnet för att du ska hålla farten uppe och komma någonstans.
Lösningen är att göra mer av det som fungerar, att bita ihop, att öka takten och inte börja gnälla utan kämpa. Det gäller alla på hela företaget. Det är en fajt nu. Och du ska vinna den.

Ur innehållet:
☑️ 118 enkla metoder för att göra försäljningen bättre
☑️ 122 sätt att få koll på kostnaderna
☑️ 30 tips som hjälper dig att ändra tankesätt
☑️ 72 snabba tips om hur du gör ditt jobb smartare och effektivare
☑️ 20 sätt att anpassa din produkt/tjänst till lågkonjunkturen
☑️ 30 tankar om hur du tar med kunderna på resan
☑️ 35 tips om hur du jobbar effektivare med hjälp av internet
☑️ 54 saker du måste tänka på för att få med personalen
☑️ 11 viktiga tips som hjälper dig att bygga en bättre framtid

Boken är skriven av Stefan Ekberg, författare till ett femtiotal böcker för folk som vill lite mer än andra. Den här boken är ett direkt svar på den allmänna pessimismen och är uppbyggd för att snabbt ge dig inspiration så ditt företag inte bara överlever utan växer under lågkonjunkturen.

Läs om 475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider och få ett fantastiskt erbjudande.


5. Ditt företag vinner kunskap från partnerföretaget när ni jobbar under samma flagg.

6. Du kan konkurrera bättre genom att sälja till en större målgrupp. Du kommer också att få ett större antal kunder att sälja till.

7. Ditt företag och partnerföretaget hjälper varandra att sprida goda rykten om varandras företag.

8. Du kan expandera snabbare.

9. Du kommer att kunna lösa kundernas problem både lättare och snabbare med en bredare kompetens närmare till hands. Du kommer också att lära dig nya sätt att förbättra kundservicen från din partner.

10. Du har ett större antal av strategiskt tänkande personer runt dig. Det kommer att resultera i nya idéer som skapar affärer snabbare än tidigare.

11. Det är ett bra sätt att testa samarbetet innan ni kanske bestämmer er för att slå ihop företagen på riktigt för att bli ännu starkare.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se