Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

7 sätt att säljpeppa dig själv inför vårsäsongen


Känns det som om det här året inte riktigt har dragit igång för fullt än? Känner du på det sättet kan du vara övertygad om att alla andra gör det också, inklusive dina kunder. Det gäller att komma upp i varv och helst snabbt. Säsongen är faktiskt kort. Här kommer några praktiska tips för att peppa både dig och (blivande) kunder.

Säljcoachen Ulla-Lisa Thordén ger dig 7 tips på hur du kan säljpeppa dig inför vårsäsongen.

1. Vilka personer nådde du aldrig i våras? Gör en kort lista och släng dig på mailen eller telefonen NU och föreslå ett uppstartsmöte för er båda. Roligare att komma igång tillsammans – och om kunden inte är köpsugen så kanske vederbörande har tips att ge dig.

2. Fundera ut en ny tjänst eller paketera dina produkter på ett nytt sätt NU. Nyheter är roligare för både dig och kunderna! Psykologisk sanning att vi alla gärna provar något nytt som skapar en förnyelse på något vis som vi tycker verkar attraktiv.

3. Gå samman med andra kollegor bland företagare och genomför en ”bokningsdag” av nya möten NU, om det ingår i din säljstrategi. Träna varandra, tävla i korta pass, ta en frukt eller fika i pausen och skriv upp på en tavla de möten ni får in. Och alla är vinnare i slutet av dagen! Gör sedan en kul afterwork som ni bestämmer tillsammans.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


4. Starta en twitterstorm ihop om ett tema som angår de flesta (om du nu är på twitter). Se vilka vägar dina budskap får! Kanske får du själv nya infallsvinklar eller värdefulla kontakter. I vilket fall måste du tänka till och det är nyttigt.

5. Dela upp ditt säsongsmål i de veckor och dagar som är kvar på året för dig. T ex en miljon uppdelat på 20 veckor är 50.000 i veckan d v s 10.000 per vardag. Är det nåbart? Du kan justera uppåt eller nedåt, beroende på din prognos. Men betänk att det är lättare att nå mindre mål, nära i tiden än att sikta mot ett högre längre bort! Kinesiskt ordspråk: ”varje resa börjar med ett första steg.” Vilket blir ditt NU?

6. Skamlös reklam här! Köp min senaste bok ”22 sätt att sälja bättre” – alla som läst den tycker att de fått massor av rolig peppning på 100 sidor och värt varje krona.

7. Gör något NU! Det känns så gott att ha kommit igång eller hur?


Ulla-Lisa Thordén l Säljcoach, föreläsare och författare
Republic l ulla-lisa@republic.se
Twitter: ulthorden


SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Lär dig att sätta mål som DU bryr dig om!❤️


"Boken är bra rakt igenom, lättläst och informativ. För mig var avsnitten om målkedjor och den underbara balansen speciellt givande. Boken rekommenderas till alla - inte bara ledare med underställd personal!"
Sten Hedmark, ITR Ledarutveckling AB

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se