Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Den absolut viktigaste frågan för alla som säljer något

Jag måste först säga en sak:


Jag skulle aldrig kunna jobba som säljare om jag inte tänkte på mig själv som en som hjälper kunder att bli bättre. Jag vägrar att tänka på mig själv som en som bara är ute efter kundernas pengar.

Faktum är att jag vet att de allra flesta företag gör världens bästa affär när de köper en bok från oss. De betalar mellan 196 och 495 kronor för en bok som innehåller konkreta tips om hur du kan tjäna ofantligt mycket mer.

Jag skulle nästan säga att vi gör våra kunder en tjänst om vi lyckas övertyga dem om att köpa böcker av oss. Det tar inte bort det faktum att jag vet vilka som är våra chefer på det här förlaget. Det är våra härliga kunder som tillåter oss att jobba med det vi helst vill. Varje gång de köper något är det som en röst för att vi ska få vara kvar en stund till.

Med andra ord:
Älska det du säljer, annars kan du sluta direkt. Det är ett brott mot din integritet att sälja skit och det är omoraliskt att pracka på kunderna det. Livet är för kort för att ha ont i magen av sitt jobb.

Gilla det du erbjuder eller erbjud något annat!
Utan egen entusiasm för ditt erbjudande är det svårt att sälja. Med entusiasm finns det inga gränser för självförtroendet. Du måste kunna allt om din produkt, dina konkurrenters produkter och allt om produkter som skulle kunna ersätta din. Med kunskap kommer glöden och det är den dina kunder vill se i dina ögon.

Tänk dig alla blufföretag som lurar på folk saker som är av dålig kvalitet eller helt enkelt bluff. De kanske tjänar pengar men hur känns det i magen när de står med champagneglaset vid sjötomten. Jag skulle inte fixa det i alla fall.

Den viktigaste frågan för alla säljare
Det finns en speciell fråga som är viktigare än någon annan när det handlar om vad du säljer. Den enkla frågan skapar eller förstör din egen motivation i säljarbetet, som i sin tur smittar av sig på kunden som just står där med fingrarna om sedelbunten.

Frågan är så viktig att hela din ekonomiska framgång står på spel, men inte bara den. Det finns ännu värre förluster att göra. Din självkänsla, nattsömn och yrkesstolthet finns i allra högsta grad med i den här frågan.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



Vill du höra frågan nu? Här kommer den:
Skulle du köpa din egen produkt eller tjänst och bli nöjd om du var kund till dig själv?

Om man är en människa med normala känslor måste man kunna ge ett rungande JA, som svar på den frågan. Säljare är en ädel titel - om man hjälper sina kunder att bli bättre, rikare, ha det roligare och bättre. Men säljare är ett destruktivt yrke om man känner att man döljer saker och "lyckades lura en ny kund att köpa fast det jag säljer inte är bra för dem".

För att du ska kunna sälja måste du alltså känna till din produkt, ha förtroende för den, veta hur den fungerar och vad den kan göra för kunderna. Om du inte gör det har du ingen chans att komma igenom de mentala barriärerna som kunderna bygger runt sig i en säljsituation.

Det finns en naturlig misstänksamhet och spänning i just en säljsituation. Kunden vet inte riktigt vem du är och vad du står för. De kan få känslan av att vara kastade till vargarna och blir inställda på försvar snarare än på ett samtal. Genom att förstå det här kan du börja därifrån och ta bort så mycket som möjligt av den spänning som finns redan från början

Ditt jobb är att kunna varje aspekt om dina, dina konkurrenters produkter och om alla produkter som skulle kunna ersätta dina produkter. Du ska bli expert.

Och när du väl kan allt om din produkts fördelar ställda mot konkurrenternas produkter så kommer något magiskt att hända. Du vet hur det var när du läste historia i skolan. Plötsligt såg du historiska perspektiv överallt. Samma sak gäller din produkt. Ju mer du vet om den, om liknande produkter, om konkurrerande produkter, om produkter som skulle kunna ersätta din, desto mer entusiasm kommer du att utstråla. Och det är just det dina kunder vill att du ska utstråla.

Du ska helt enkelt vara dina kunders expert på området. Du ska vara den de kan lägga sitt förtroendekapital hos. Om inte du tror på dina produkter, vem ska då göra det?

Om DU har tvivel på din produkt eller inte behärskar den tillräckligt kommer du att föra över den osäkerheten på kunden. Du måste alltså först ställa dig frågan om du själv tror på det du säljer. Kan du svara ja på den frågan kommer den säkerheten att föras över på kunden automatiskt . Som du märker. Det är inte först och främst sälja du ska lära dig. Du ska lära dig att bli dina kunders bästa vän.


Hemläxa:
Sätt dig och fundera över om du verkligen tror på det du säljer. Om du inte gör det finns det två vägar att gå:
1. Sluta sälja det
2. Ändra det så att du tror på det igen

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

ALLT om försäljning på ett enda ställe – 456 sidor kunskap och inspiration ❤️


"Jag har inte bara läst, jag har den som en uppslagsbok som jag ofta tittar i när jag kör fast eller tycker att allt stinker. Hjälper mig med att strukturera upp och välja min väg...."
Gunilla Mets Eriksson,Guldflamma

"Mitt stöd som säljare och säljledare. Man kan inte läsa den för många gånger. Hela tiden tar man emot något nytt. Kanonbok!"
Svante Schultz, Z-Reklam

"Mycket övergripande och konkret information avseende försäljningsteknik. Mycket och väldigt bra information!"
Hansi Stafbom, SSK Säkerhetsakademien AB

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se