Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Två sätt att sälja mer i butiken varje gång

Så här kan du göra om du är på ett busigt humör en dag:


Säg att du har en klädbutik och en kund just provat en kostym och säger: ”Jag tar den”. Det normala i det här fallet är att du kanske föreslår att kunden kan titta på en snygg skjorta och en slips som passar till kostymen. Kunden kan då svara ja, men han kan också svara att han redan har massor av skjortor och slipsar och inte behöver någon ny.

Erfarna säljare vet att om man frågar om lov i det här ögonblicket så får man oftast ett nej. Så hur gör man för att få visa mer varor till kunden som har bestämt sig? Enkelt. Man frågar inte om lov. Man gör det bara. Man förutsätter att kunden behöver en skjorta och en slips, de mest logiska merförsäljningsvarorna till kostymen.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


Regeln är enkel:
Fråga om beställningen men förutsätt ett behov av accessoarerna. I det här fallet skulle det se ut så här efter att kunden sagt ”Jag tar den”: Du säger: ”Bra, då tittar vi på matchande skjorta och slips så du får hela paketet”. Och utan att tveka eller vänta på kundens svar så börjar du gå mot skjortor och slipsar – sannolikheten för att kunden följer efter dig är stor. Flera skjortor och slipsar senare kan du säga: ”Just det, vi glömde ju bort strumpor och underkläder”. Samma sak igen. Gå direkt till avdelningen och låt kunden följa efter.

Och det andra hemliga sättet att sälja mer varje gång.
Varje gång en kund ska betala så ska du fråga om det var något mer han ville ha. Chansen finns att han kan ha letat efter något i butiken men inte hittat det.


Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️


I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se