Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hur du får andra att rappa på


Om du har med kunder, leverantörer, medarbetare (och till och med kompisar) att göra varje dag så har du säkert märkt hur många av dem inte håller sina löften när det handlar om just tid. De kommer sent, de gör inte klart i tid och många är helt obekymrade i förhållande till det här. Här kommer några möjliga förklaringar till varför det är så.

1. De har andra prioriteringar
När du frågar någon om de kan göra en sak och de går med på att göra det, innehåller då överenskommelsen en tid när det ska vara klart? Ofta är det inte så. Varje person har sin egen prioritetsordning om vad som är bråttom eller viktigt att göra just nu, men de här olikheterna diskuteras inte så mycket. I de här fallen är det viktigt är göra just tidsaspekten tydlig: Till exempel genom att säga ”Det är verkligen viktigt att det här blir klart senast tisdag morgon klockan 0900. Klarar du det?”

2. Otydlighet
En del människor kommunicerar på ett sätt som, om man vill vara generös, kan kalla intuitiv kommunikation, vilket i praktiken betyder att motparten ska gissa sig till vad han/hon vill. Istället för att säga direkt vad de vill ”Kan du skicka mig saltet” så säger de ”Jag undrar om det finns något salt i skåpet” Det är bättre att säga vad du vill och riskera ordet Nej.

3. Missförstånd
Ibland är det svårt att förstå vad andra menar. ”Omedelbart” betyder olika saker för olika människor. För en A-person betyder ordet ”inom fem minuter”. För en mer lättsam person kan det betyda ”någon gång idag”. Lösningen på det här problemet är såklart att vara tydlig med vad du menar när du säger saker och att be den andra parten att repetera din önskan.

De här ovanstående tre punkterna är alla förnuftiga och acceptabla skillnader mellan människor som skapar problem. Men de som kommer nu är inte acceptabla och tyvärr ändå så vanliga:

4. Egotripparen
En del människor känner att andra människor ska anpassa sig till dem eftersom de anser sig viktigare. De kan vara chefer, de kanske har mer pengar eller tycker att de är smartare än du är. Den här typen av person känner inte att dina problem är lika viktiga som deras så de håller inte avtal om de inte tycker att de är viktiga för dem själva. Det bästa sättet att förhålla sig till den här typen är att undvika dem om du kan. Deras uppblåsta Egon gör det alldeles för svårt för dem att ta in några av dina förslag till förbättringar

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


5. Bluffmakare
Det är en de som inte ens har för avsikt att gå hela vägen. De är med så länge de får lite mer av dig och rör sig sedan vidare till nästa offer. Du behöver inte den här typen av människa heller.

6. Dålig med tider
En del människor har inte koll på tiden. De vill massor av saker och vill verkligen hålla deadlines men det dyker alltid upp något som stör deras planer. Ett projekt i deras händer tar alltid längre tid än vad som kan förväntas. De ska ”bara göra en sak till” hela tiden. Det här är såklart en fälla som vi alla går i ibland men en del av dem vi möter varje dag gör det hela tiden och när det börjar påverka ditt företag, dina kunder och andra viktiga aspekter måste du helt enkelt se dig om efter andra samarbetspartners.

7. Orealistiska förväntningar
Den här personen ligger nära egotripparen men är lite annorlunda. En del människor växer helt enkelt upp och förväntar sig att andra ska ta hand om deras slarv.

8. Oansvarighet
Att ta ansvar över sina handlingar är något som en del personer aldrig lär sig riktigt. En del vuxna är helt hopplösa på just ansvar för att de inte lärt sig att ”äga problemet” som barn.

9. Uppskjutande
En del människor är födda till att aldrig komma igång – det spelar ingen roll hur mycket eller lite de ska göra, det verkar alltid finnas en anledning att undvika att göra det nu. Om du har oturen att umgås, jobba, eller beställa saker av en sån person finns det bara en lösning och det är att följa upp hela tiden. Om du själ tillhör gruppen så finns det en enkel regel som kan hjälpa dig och det är att varje dag välja ut det jobbigaste du har att göra och ta hand om det först av allt. Efter några veckor av ”terapi” kanske du känner att du skjuter upp mindre och njuter mer. Bara ett förslag.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges snabbaste handbok som ger dig mer tid❤️



"Kul bok om hur du gör det bästa av tiden och dödar tidstjuvarna som stör i jobbet"
Aftonbladet

”Välskrivet och smart om att få mer tid i livet. Hemligheterna är avslöjade.”
Dagens Nyheter

"Konkreta tips på hur du hinner mer på jobbet – och på köpet får mindre stress, slipper jobba över och får mer tid till dig själv, fritiden och familjen."
Tidningen Metro

"Det bästa tipset om att vinna tid är att inte läsa en massa böcker med sådant som är självklarheter för en tidsfascist som jag. Men nu läste jag "100 sidor om hur du vinner tid" på tåget till jobbet, så upplevde jag läsningen som ren tidsvinst...Dessutom innehåller boken också en del goda tankar och givande tips om arbetsglädje och kreativitet."
Lön & Jobb

"Hinner du inte läsa boken? DÅ är det precis det du ska göra, redan i eftermiddag."
Du&Co

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se