Jag träffar många företagare som älskar sina jobb ända fram till den punkt då de ska börja prata med kunderna om vad det kostar.
Känner du igen dig?
Idag ska du få tips som kan lösa det problemet :-)
8 tips som gör dig bekväm med att prata pengar
1. Gör dig själv trygg med dina priser.
Undersök branschens priser så att dina ligger ungefär där kunderna förväntar sig att de ska ligga. Om du har mer erfarenhet än dina konkurrenter, höj priserna så att de reflekterar din kunskap och erfarenhet. Var inte blyg om du är bäst.
2. Bygg en trygg grund.
Innan du pratar priser med en kund, kolla först så att kunden verkligen behöver det du säljer. Du kommer att känna dig mycket bekvämare att prata priser om du vet att kunden verkligen behöver det du erbjuder. Ställ massor av frågor för att se om deras problem och din lösning verkligen passar ihop. Det gör dig tryggare.
3. Var öppen.
Visa dina priser på sajten och/eller i din broschyr. Då vet kunderna redan vad du tar betalt innan ni pratar affär.
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
4. Var ärlig.
Berätta för kunden vilka alternativ som finns, vilka eventuella kvantitetsrabatter du erbjuder och hur de förväntas betala. Öva på att säga det här högt många gånger så att fraserna känns bekväma när du säger dem.
5. Visa självförtroende när du berättar om ditt pris.
Den som flackar osäkert med blicken och beter sig osäkert på andra sätt verkar be om ursäkt för sitt pris. Gör inte det.
6. Erbjud inte rabatter automatiskt.
Om du alltid ger rabatter känner kunderna att dina priser alltid är förhandlingsbara och till slut börjar de undra om det du erbjuder verkligen är värt pengarna.
7. Bete dig “som om”.
Hur skulle den mest kända personen i din bransch bete sig när han/hon berättar om sina priser? Bete dig som den personen så får du bättre självförtroende.
8. Utbilda dig.
Om du är över huvudtaget är obekväm i säljsituationer, läs en bok, gå en försäljningskurs så att du känner dig tryggare i rollen som säljare.
Lycka till nu – och var inte blyg.
SUPERERBJUDANDE JUST NU!
Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️
"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB
"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️
"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB
"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊