Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Snabb handlingsplan för dig som inte har en hemsida än




Nu surrar det inte där ute längre, nu vrålar det av aktivitet bland företagare som förstår hur mycket man kan göra med begränsade resurser på Internet. Har du tagit din plats bland de som kommer räknas framöver eller är skärmen släckt. Du måste tända den snart, var säker på det.

Handlingsplan för dig som inte har en hemsida


1. Surfa runt på Internet. Besök dina konkurrenter och se vad de gör bra och mindre bra. Vad kan du lära dig av dem. Vad kan du göra bättre än dem?

2. Ta fram en stor bunt med papper och rita upp de sidor du tänker dig att du ska ha på hemsidan.

3. Tänk alltid som en besökare när du planerar. Tänk som olika besökare med olika syften till besöket.

4. Bestäm vad du vill att sidan ska göra för jobb för ditt företag. Ska den sälja direkt? Ska den visa var man kan köpa det du säljer? Ska den uppmuntra till kontakt (Ja, det ska den!)? Ska den ge information om produkterna för att stödja köpbeslut. Bestäm vad sidorna ska göra för jobb åt dig så kommer de att göra det jobbet.

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se