Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Är dina kunder osäkra – får du inte affären i lås – här är tipsen för dig


Ibland är det svårt att nå fram. Det går bra en bit men när det kommer till avslut så händer inte det du vill ska hända – att kunden köper. Din kund är rädd för en massa saker. Att köpa fel, att inte få lämna tillbaka, att inte få service, att inte bli nöjd, att inte….listan är lång

Dittt jobb är att göra varje kund så säker han/hon kan bli på att du är rätt leverantör. Här är stegen till att vända osäkra kunder till säkra:

1. Fråga kunderna vad de vill ha
Fråga dina osäkra kunder vad de behöver, vad de inte gillar med din produkt eller tjänst. Visa ett genuint intresse för att lösa problemet som finns i kundernas huvuden. Chansen är stor att dina konkurrenter inte gör det på samma sätt när kunderna går till dem. Om du tar dig tid att fråga kommer du att få höra saker direkt. Den osäkre kunden har ett behov av att vädra sin osäkerhet – öppna upp för den vädringen.

2. Berätta varför.
Din osäkre kund undrar varför. Varför är den så dyr? Varför är den så billig? Varför rear ni ut den nu? Varför ska jag köpa från dig och inte din konkurrent? Varför är det gratis? Om du är smart så svarar du på de här frågorna innan de ens är ställda. Då får din osäkra kund chansen att koncentrera sig mer på vad du säger än att oroa sig.

3. Visa vad de kan förlora
Osäkra kunder kämpar mer för att slippa förlora något än de gör för att vinna något. Människor hatar att förlora pengar, lugnet i sinnet, säkerhet och många andra saker. Se till att kunden får veta vad de förlorar om de inte slår till NU.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


4. Gör det lätt för den osäkre att tro på dig
Sätt dig själv i kundens situation. Vad skulle få dig att bli osäker på det du levererar? Är det referenser som behövs – fixa det? Är det starkare garantier som skulle få jobbet gjort – ordna det. Erbjud kunden bevis på att de gör ett bra köp

5. Ge dem mer än de förväntar sig.
Eftersom de flesta människor bara gör exakt det som behövs för att något ska fungera (jo så är det visst) så har du en jättechans om du tar ditt företag en bit till. De osäkra kunderna förväntar sig att höra en säljares löften och tror inte på dem. Den osäkre kunden tror någonstans innerst inne att han/hon kommer att bli besviken. Om du kan neutralisera det här med annat än ord är det bra. Varför inte sticka ett papper i handen på kunden med garantierna i tre enkla punkter istället för finstilt.

6. Lova inte för mycket.
Det är lätt att gasa iväg och börja lova för mycket när man känner rycket i linan. Den osäkre kunden förväntar sig det här och har varit med lite för länge för att gå på alla fagra löften om fantastiska produkter som gör allt och lite till. Det kan till och med vara bra för dig att berätta att det du säljer inte gör ett visst jobb – det skapar trovärdighet för vad det du säljer faktiskt gör för jobb.

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se