Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Så ökar du trafiken till hemsidan med hjälp av länkar




Hur är det nu med länkar till webbplatsen och att komma högt i Google. Behövs länkar, är det fullständigt avgörande, har länkarnas kvalitet och relevans någon som helst betydelse och är det bara kvantitet som räknas? Här tar vi kål på ett par myter samt ger dig 13 handfasta tips kring hur du bör arbeta med länkar och länkbygge för att komma högt i sökmotorerna.

Här ger Rebecca Hansson dig de bästa tipsen för ett framgångsrikt länkbygge.


• Strunta i "nofollow" taggen – Länkarna är bra ändå!
Vad spelar det för roll att det står nofollow? Det är människor du vill ska läsa ditt innehåll, inte robotar i första hand. Det är också människor som delar vidare om de gillar vad de läser. (vad nofollow är)

• Kontakta kunder/leverantörer/samarbetspartners

Kanske får du ha en rekommendation om dem på deras webbsite? Ökar chanserna att få en bra länk till sin webbsite om du erbjuder något tillbaka. Kanske kan ni lägga upp något speciellt erbjudande eller en kampanjkod?

• Länka till andra
Länka gärna till andra relevanta siter i blogginlägg och liknande. De kommer garanterat bli glada och kanske länkar de tillbaka. Givetvis skall du bara länka till sådant som din verksamhet står för och som kan vara intressant för just dina besökare – Återigen: Tänk besökare och människor.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


• Fokusera på länkar som driver verklig trafik
Du vill ha in trafiken och verkliga besökare till webbplatsen.

• Skriv relevant innehåll för dina besökare
Ett relevant och riktigt bra innehåll ger inlänkar till siten. Genom att skriva relevant innehåll för dina besökare så ökar chanserna att de vill dela med sig av innehållet.

• Var själv aktiv

Kolla runt på olika relevanta forum och bloggar. Vad skriver de? Vad undrar de över? Här kan du dels
snappa upp vad din målgrupp vill veta men du har också möjligheten att själv besvara frågor och liknande. Och givetvis skall du då länka tillbaka till din webbplats eller till specifika sidor på din webbplats.

• Var frikostig

Var frikostig med att själv länka till din webbplats och dina webbsidor när du postar inlägg i andra forum och medier. Men tänk givetvis besökare och människor-länkarna skall tillföra något.

Rebecca Hansson | SESNordic
rebecca.hansson@sesnordic.se | 070-359 62 10


76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se