Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

En magisk fråga som löser dina offertproblem


Har det hänt dig att kunder ber dig komma med en offert och sedan säger de bara: “Tack för offerten, vi hör av oss framöver någon gång när vi bestämt oss”?

I så fall har du slösat bort din tid. Och antagligen skulle du inte ha skrivit offerten om du visste att de skulle svarat så här. Det här är ditt fel. Du glömde nämligen att ställa den magiska frågan.


Nu kommer den - den magiska frågan

Den magiska frågan är magisk av två skäl. För det första skickar den både dig och kunden in i framtiden och för det andra så försvinner stora delar av behovet att skriva offerten när du ställt frågan.

När någon ber dig om en offert, svara bara med den här underbara frågan:
- Föreställ dig att du har läst min offert och lösningen jag föreslår passar er perfekt, vilket är i så fall nästa steg?

Där har du frågan. Svaren du får kan skifta lite:

1. Jag skulle diskutera offerten med min chef för att se om vi vill gå vidare.
2. Vi behöver utvärdera den ställd mot alla annat vi gör just nu och bestämma hur vi ska prioritera.
3. Jag behöver försäkra mig om att kostnaden ryms inom budgeten.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


De här svaren säger dig att skrivande av offert kanske inte är ditt nästa logiska steg att ta. Det kanske till och med är så att du helt struntar i det. Istället så är ditt nästa steg (med ovanstående exempel):

1. Att träffa den/dem som fattar besluten.
2. Att ställa fler frågor för att hitta starka och övertygande skäl till varför de ska lösa sitt problem NU. Om du inte kan hitta den skälen är risken stor att de inte kommer göra något alls.
3. Att diskutera dina priser för att bekräfta att de ligger inom kundens budget.

Vad sägs om att från och med nu göra det till en regel att bara skriva offerter om du redan i förväg vet vad de kommer att säga när de läst din offert och gillar din lösning? Den magiska frågan hjälper dig med det här och du kan lägga din tid på affärer som blir affärer.

Lycka till nu :-)

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Vår mest populära bok någonsin om att skriva säljande texter❤️
(100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat)


"Denna bok är utan tvekan den bästa om man ska få något sålt överhuvudtaget med text. I vårt fall har vi använt boken för att skriva våra kunders säljbrev, som sedan följts upp med ett telefonsamtal. Det har ökat våra avslut med närmare 4%"
Contact Center i Boxholm AB

"Boken är bra för att den är lättläst, konkret och just att man blir inspirerad. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som inte är spontana idésprutor utan behöver lite hjälp på vägen."
Maud Carlsson, FöreningsSparbanken

"Säljbrevsboken har jag haft mycket användning av. Mycket bra tips och idéer. Jag rekommenderar den till alla som skriver säljbrev men som inte gör det så ofta."
Jeanete Nilsson, ServeOffice AB

"Lättläst och mycket informativ. Leveransen av boken fungerade perfekt, jag fick den direkt till mitt skrivbord 2 dagar efter beställningen. Tack för boken, den hjälpte mig när jag hade kört fast."
Lars Ehrnlund, TDC Försäljning AB

"Boken har hjälpt oss att sluta skriva förutsägbara brev anpassade för papperskorgen. Den ä bra för att den visar på exempel samt att den är väldigt lättläst och rolig att läsa. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som jobbar med marknadsföring/sälj - eller helt enkelt bara vill läsa en rolig och lärorik bok om att skriva."
Anna Ekström, Radius Sweden AB

"Att kunna på ett säljande men seriöst sätt strukturera och skriva mailing och förstås brev. Boken lärde mig framför allt att förstå mottagaren och inte koncentrera mig på vad jag vill säga. Funkar även utanför Sverige ! (Italien)"
Morgan MARK, Partner Connect Italy

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se