Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

10 sätt att få ny fart i ditt företag när du fastnat


Ibland fastnar man som företagare. Vet inte var man ska ta för väg nästa gång. Nyckeln här är att göra något, nästan vad som helst för att få tillbaka farten igen. Därför ska du få lite blandade tips som kan få upp din ånga igen. Se vad som passar dig.


10 sätt att få ny fart i ditt företag

1. Leta efter skäl att fira. Alla helgdagar är skäl att knyta kampanjer till. Alla dina egna bemärkelsedagar likaså (Vi fyller sju år, Vi har funnits i Rotebro i ett år idag, Idag vann vi X osv).
Det här ger kunderna fina erbjudanden, men skapar också en känsla av att ni finns på riktigt, att ni ligger rätt i tiden och att det ständigt händer spännande saker hos er.

2. Lägg till mervärden. Kunder är alltid ute efter att få mer än de betalar för. För att förstärka relationen mellan dig och dina kunder – så att konkurrenterna inte får en chans att vara med – är det bra att ta en riktigt lång funderare på vad du kan lägga till för mervärden till det du säljer.

3. Lyssna inte på kunderna för tidigt. Om du ber om feedback om en nyhet för tidigt, så kan det vara som att skjuta dig själv i foten. Kunderna vet inte alltid vad de vill ha. Tror du att Apples kunder visste att de ville ha en I-pad innan någon byggt den? Antagligen inte. Du måste först ta reda på vad du ska skapa och få feedback när det är klart. Att få feedback för tidigt kommer antagligen bara fördröja nyheten.

4. Påminn alltid kunderna om risken med ett lågt pris. Säg att man får vad man betalar för. Det är så välkänt och bra som talesätt, så att vi alla känner att det är sant. Oftast är det faktiskt också sant!

5. Le. Varje gång du ler mot en kund, så förstår du dina konkurrenters utsikter att få den kunden i framtiden.

Sveriges populäraste och mest konkreta bok för dig som ska starta eget



☑️ Så tar du steget från anställd till företagare
☑️ Hur du skaffar kunder snabbt – massor av konkreta tips
☑️ Hur du gör för att få kunderna att välja ditt företag framför konkurrenterna
☑️ Dina viktigaste marknadsföringsverktyg och hur du använder dem
☑️ Konsten att skriva oslagbara säljbrev
☑️ Konsten att skriva säljande offerter
☑️ Hur du skapar lönsamma samarbeten med andra
☑️ Hur du snabbt får igång ett nätverk
☑️ Hur du gör visitkort, broschyrer och annonser som säljer
☑️ Hur du lär dig att sälja öga mot öga - och tycka om det
☑️ Hur du säljer via telefonen

Så blir du den perfekt företagaren
☑️ 10 smarta sätt att ta fram en bra affärsidé
☑️ 12 fantastiska saker som händer med din personlighet inom ett år
☑️ Vanliga överraskningar för den som går från anställd till företagare
☑️ Tio karriärer som du måste behärska när du startar eget
☑️ De fem viktigaste prövningarna du kommer att möta när du startar eget
☑️ Starta eget med en kompis – viktiga saker att tänka på

Skaffa koll på företagets pengar redan från starten
☑️ Hur du gör en startbudget för ett eget företag
☑️ Bidrag du kan söka och hur du gör
☑️ Var du skaffar pengarna att starta för
☑️ Viktiga kontakter med riskkapitalbolag, banker, ALMI och andra aktörer
☑️ Hur du skaffar pengar till ny idé eller produkt
☑️ Konsten att få betalt för en faktura – även om kunden krånglar
☑️ Bokföring – enklare än du tror
☑️ Bra saker med en ordnad bokföring
☑️ Allt om skatter, F-skattsedlar och moms
☑️ Två budgetar du behöver behärska

Internetmarknadsföring för ditt nya företag
☑️ Allt du behöver veta för att komma igång på nätet
☑️ Varför det är bra för ditt företag med en hemsida
☑️ Hur du skapar en säljande hemsida för ditt företag
☑️ Hemligheterna med att skapa lönsamhet på Internet
☑️ Hur du snabbt skapar en lönsam Internetnärvaro
☑️ Tjugo viktiga saker att ha på din hemsida

Praktiska saker
☑️ Affärsplan – istället för kalldusch
☑️ Hur du väljer företagsform - enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag
☑️ Hur du väljer ett företagsnamn som ger kunderna idéer
☑️ Viktiga saker att tänka på om du skaffar lokal
☑️ Allt om tillstånd och försäkringar
☑️ Vilka kan hjälpa dig när du startar eget företag
☑️ Hur du planerar din marknadsföring effektivt
☑️ Hur du gör en marknadsplan för en egen firma
☑️ Starta enskild firma
☑️ Starta aktiebolag
☑️ 30 nackdelar och 40 fördelar med att starta eget
☑️ Stor test som visar hur mogen du är för att starta eget
☑️ Ordlista med hundratals förklaringar på ord och begrepp

…Och mycket mer på 332 lättlästa sidor som ger dig lagom stora portioner om allt du måste veta för att lyckas med ditt företag snabbt.

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Starta egets egen bokhandel ...


6. Ge kunderna personlig uppmärksamhet. Stora företag försöker alltid erbjuda något särskilt för att få kunderna att känna sig speciella, men det är bara en illusion. Som småföretagare vet du vad kunderna heter, vad de gillar mest, vad de behöver - och kanske till och med vad deras hund heter. Satsa på att bygga den typ av relationer som stora företag inte kan bygga på ett lika autentiskt sätt.

7. Dyk upp exakt när kunderna är redo att köpa. Timing är allt här i livet. Om du vet hur lång tid det tar för dina kunder att få slut på en produkt eller tjänst, så kan du vinna över din konkurrent. Det här kan du utnyttja när du har förlorat en offert till en konkurrent och samtidigt räkna ut när kunden behöver köpa igen och snabbt kunna komma med ett fantastiskt erbjudande.

8. Var riktigt fräck. Om du har en butik och vill nå dina konkurrenters kunder, så kan du ställa dig en bit ifrån deras butik och följa efter dem som kommer ut därifrån. Ge dem en lapp med dina erbjudanden den här veckan eller en flyer som berättar om vad du erbjuder eller hur mycket enklare och bättre det blir för dem om de köper av dig.

9. Hjälp kunderna att konkurrera med sina konkurrenter. Du kan göra det genom att ge dem marknadsinformation som de inte själva kan skaffa. Du kan till och med hjälpa till att spionera på deras konkurrenter åt dem genom att ta reda på viktig information och överraska dem med den.

10. Erbjud kunderna ersättningsprodukter. Bli kundernas bästa vän genom att låna eller hyra ut saker till dem när deras utrustning av olika skäl inte kan användas.

En viktig sak till!
Alla smarta företagare och säljare jagar konstant ny inspiration för att komma vidare. I nedanstående storsäljare som numera är en klassiker får du hela 345 smarta sätt att hitta nya kunder. Och det går fort att ta till sig innehållet och omvandla det till något praktiskt att göra. Läsarna älskar den här boken.

Läs den du också och börja hitta alla de där nya kunderna snabbare.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se