Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Har du också nej-skyltarna framme




Har du också nejskyltarna framme?

ENDAST KUNDTOALETT!!
RÖR EJ!!

Många företag har bestämt sig för att det är deras jobb att uppfostra kunder. Man ser det överallt. På restauranger, i butiker och på alldeles för många andra ställen. Jag kan förstå att glass i handen på en fyraåring är de nya produkternas värsta fiende, men din arga skylt gör inte kunderna på köphumör. Man kan inte bygga en butik efter den procent av kunderna som är rättshaverister, som river upp förpackningar, som provsmakar av maten i hyllorna, som saknar all vett och sans.

INGEN MAT OCH DRYCK I BUTIKEN!
ENDAST KUNDPARKERING!
PROVA INTE SJÄLV - INVÄNTA PERSONALEN!
BYGG INTE VARUBERG!

Problemet här är naturligtvis att de 99 % av kunder som inte river upp förpackningar känner sig illa till mods av tonen i meddelandet. Budskapet är att alla kunder är misstänkta. Alla är knarkare och äckliga typer som kommer in för att skjuta i sig en spruta eller oansvariga mammor som släpar in barn med rinnande chokladglassar bland ditt vita linne.

Och missförstå mig rätt. Jag VET att alla de här skyltarna har ett vettigt skäl och en logisk förklaring - FÖR DIG som varje dag ser konstiga beteenden i butiken. För de flesta kunder däremot kan det vara tvärtom.

Ibland hjälper det att bara ta bort utropstecknen, de som bara visar hur arga ni är på folk som inte beter sig. Det kan också vara en bra idé att formulera om skyltarna så att de känns trevligare. Istället för att ha en uppfostrande skylt med att lägga varorna med märkningen mot kassören. Skriv. "Vi ger dig snabbare service om du lägger märkningen mot kassören".

Kunden struntar inte i dina arbetsskador, men det är inte något de tänker på. Kunder vill veta varför något är bättre för dem. Om du kan visa dem det så gör de gärna som du vill

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se