Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Det absolut bästa (och enda) sätt som finns att bygga en framgångsrik sajt!


Alla framgångsrika sajter har en sak gemensamt - de är byggda för att få oss besökare att göra en speciell sak när vi kommer dit. Vad den speciella saken är varierar men den finns där som ett genomgående tema, var så säker.

Låt oss kalla det MMB - Mål Med Besöket.

Enkelt uttryckt: Vad är det du vill att en besökare ska göra på din sajt innan han/hon lämnar den?

Och här är det smarta
Om du bygger hela din sajt kring tankarna på vad du vill att besökaren ska göra så kommer han/hon att göra det mycket oftare.
Det låter självklart, men om du tittar på din egen sajt - kan du då ärligt säga att allt är byggt efter ett enda supertydligt syfte? Inte många kan säga det.

Idén med att tänka på MMB är att samtidigt som du besvarar besökarens fråga "Vad kan du göra för mig? också hjälpa besökaren vidare mot vad du vill att han/hon ska göra. Och det är bra för båda parter.

De riktigt framgångsrika sajterna har dessutom två, eller i en del fall, tre MMB i prioriteringsordning:

Till exempel:
MMB 1 - De vill att du ska köpa något eller fylla i ett formulär för att de ska ta kontakt med dig.
...Men om du inte vill det så:
MMB 2 - De vill att du ska börja prenumerera på deras nyhetsbrev.
...Och om du inte vill det:
MMB 3 - De vill att du ska lägga deras sajt bland dina favoriter.

Överlev och blomstra under lågkonjunkturen!

Det är inget tvivel om att Sverige går in i en ny lågkonjunktur. Rekordhöga energipriser, en galopperande inflation och stigande räntor får svenskarna att hålla hårdare i plånboken nu.
Resultatet är att många företag kommer att gå omkull och många anställda kommer att förlora sina jobb.

Pessimismen är stor och det är lätt att ryckas med om man inte aktar sig.

Det finns hopp och det finns ljuspunkter
Ja, det kommer att bli tufft ett tag men även lågkonjunkturer erbjuder möjligheter om man bara bestämmer sig och fokuserar på ljuset som ändå finns på många sätt.
Den här boken är full av konkreta tips och handlingsplaner som är gjorda för att minska stötarna och faktiskt se till att ditt företag både överlever och växer under den här tiden – och kommer ut starkare på andra sida.

475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider uppmanar dig: Delta inte i lågkonjunkturen!
Så, låt dig inte skrämmas – ta istället fart nu och paddla mot strömmen. För det är ju vad det handlar om i ett nötskal. I högkonjunktur kan du glida med och bara styra – i lågkonjunktur måste du kavla upp ärmarna och låta paddeln gå snabbare i vattnet för att du ska hålla farten uppe och komma någonstans.
Lösningen är att göra mer av det som fungerar, att bita ihop, att öka takten och inte börja gnälla utan kämpa. Det gäller alla på hela företaget. Det är en fajt nu. Och du ska vinna den.

Ur innehållet:
☑️ 118 enkla metoder för att göra försäljningen bättre
☑️ 122 sätt att få koll på kostnaderna
☑️ 30 tips som hjälper dig att ändra tankesätt
☑️ 72 snabba tips om hur du gör ditt jobb smartare och effektivare
☑️ 20 sätt att anpassa din produkt/tjänst till lågkonjunkturen
☑️ 30 tankar om hur du tar med kunderna på resan
☑️ 35 tips om hur du jobbar effektivare med hjälp av internet
☑️ 54 saker du måste tänka på för att få med personalen
☑️ 11 viktiga tips som hjälper dig att bygga en bättre framtid

Boken är skriven av Stefan Ekberg, författare till ett femtiotal böcker för folk som vill lite mer än andra. Den här boken är ett direkt svar på den allmänna pessimismen och är uppbyggd för att snabbt ge dig inspiration så ditt företag inte bara överlever utan växer under lågkonjunkturen.

Läs om 475 överlevnadstips för för små företag i tuffa tider och få ett fantastiskt erbjudande.


Nu är det din tur
De här frågorna hjälper dig att komma fram till vilka MMB du ska ha för din sajt:
  • Vad vill jag att mina besökare ska göra på sajten - vilket är målet?
  • Hur kan min MMB hjälpa besökarna att nå sina mål?
  • Hur kan jag mäta effektiviteten med min MMB?
  • Hur kan jag förbättra min MMB för att få bättre resultat?


  • När du svarat på frågorna är det antagligen dags att skriva nytt, skriva om, bygga nytt och bygga om på sajten så att allt innehåll stödjer dina MMB. Du kanske behöver lägga ett kontaktformulär på varje sida eller att länkar till ditt nyhetsbrev finns synligare på hela sajten - allt beror på ditt syfte med sajten.

    Och allt det här handlar såklart inte om att försöka lura dina besökare att göra saker, utan att hjälpa oss att nå våra mål samtidigt som du når dina egna.

    Gör om, fixa, få det att hända - NU

    Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

    Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

    "Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
    Bernt Johansson, Solna

    Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
    (Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@redaktionen.se