Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Konsten att ta hand om en missnöjd kund


Hur gör du när du blir arg på kunderna? Det ska vi prata om idag. För ibland träffar du på kunder som är orättvisa och rent av elaka trots att du har gjort allt du kan. Hur gör du då?

En professionell inställning är alltid din bästa vän. Hur det än är med arga kunder så handlar det ofta om att de börjar skrika eller kalla dig för saker för att de tror att de måste göra det för att nå fram. I mitt fall hände det alldeles nyligen när statistikprogrammet ClickTracks (Köp det inte) slutade fungera igen. Det var tredje gången med veckolånga avbrott och jag blev arg och kontaktade leverantören som inte kontaktade mig tillbaka (igen). Det är sådana saker som gör att man tror att man måste skrika för att höras. Och då gör man det. Och det blir inte bättre av att VD:n för företaget skriver insinuanta och otrevliga brev (förlorar sin professionella inställning). Då blir man ännu argare. Regel: Bråka aldrig med en kund. Det är bara du som förlorar. Rättvist? Hur det än är med den saken så ingår den i naturlagen som heter företagande.


Det kan gå troll i grejor ibland – det gör det för mig och för dig. På det här förlaget har vi skickat fel bok till en kund tre gånger. Det är ju otroligt klantigt. Och i ett sånt läge förstår man ilskan hos en kund. Man förtjänar det. Så vad gör man? För det första ska du visa att du tar över problemet – att du visar att du äger problemet och lägger allt åt sidan för att lösa det. För det andra löser du problemet. För det tredje kompenserar du kunden på något sätt. Och, viktigast av allt. Hur ska du se till att det här inte händer igen.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



Förebygg problem. Om du redan före köpet visar dina kunder att de inte behöver skrika för att höras om de får problem – så blir livet lättare för alla. Kontakta kunden snabbt, innan kundens ådror i pannan hinner växa sig till ormar. Om du redan före köpet visar att du kommer göra allt inom rimlighetens och anständighetens gränser för att dina kunder ska vara nöjda så sprider sig det ryktet – och tvärtom. En stor marknadsavdelning kanske skulle kalla det ”nöjd-kundprevention” eller något lika läckert.


När du träffar på ”kunden from hell” ska du inte ta det personligt. Lätt att säga, eller hur. Men du gör det genom att till exempel skriva upp elakheterna du får höra och tänker: ”Det här måste jag berätta för min kompis sedan” eller så kan du skaffa en boxboll att avreagera dig på (Bättre än Novalucol alla gånger). Och det är här din bottom line kommer in igen. Du vet, de där orden som står längst ner på pappret med rubriken: Varför jag går till jobbet varje dag”. Om du har ett tydligt svar där så har du också tillräcklig professionell grund att stå på för att orka med en skopa ovett då och då. Så är det ju.

Öva nu.


SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se