Du vet själv att din produkt är helt suverän - toppen! Men hur övertygar du andra att köpa av dig? För att skapa ett sug efter det du säljer, gäller det att du är tydlig mot dina kunder, och att du jobbar smart och strukturerat.
Här är 6 frågor att tänka på.
Vad får kunden?
För att kunna sälja framgångsrikt krävs att du ställer dig i kundens skor. Att du glasklart kommunicerar de fördelar kunden får genom att köpa av dig. Ju mer konkret du kan vara, desto bättre - kunden ska omedelbart förstå vilka resultat man kan förvänta sig av din produkt eller tjänst, och när.
Varför köpa av dig?
Var tydlig med vad som är nytt, bättre och annorlunda med ditt erbjudande, jämfört med det som redan finns på marknaden. Vilka problem löser det du säljer? Vad kommer kunden att uppnå?
Varför handla nu?
Gör det lätt för kunden att fatta köpbeslut. Använd tidsbegränsade erbjudanden, eller först till kvarn. Tala tydligt om vad man sparar nu - och indirekt, vad man förlorar på att köpa senare. Säljer du online kan du löpande uppdatera "antal besökare just nu", eller hur många varor som finns kvar till det rabatterade priset.
AI knackar på alla dörrar – även din. Är du redo?
Arbetslivet står inför en revolution som inte går att ignorera. Algoritmer och artificiell intelligens tar över fler och fler uppgifter – snabbare, billigare och effektivare än människor. Men hur påverkar det dig? Ditt jobb? Din framtid?
"Blir du oumbärlig lille vän?" ger dig svaren. Den här boken är en överlevnadsguide för alla som vill förstå vad som händer, varför det händer – och vad du kan göra för att stå stark i förändringens vindar. Med både humor och skarpa insikter visar boken hur du kan ta kontroll över din framtid i en AI-driven värld.
Läs mer om "Blir du oumbärlig lille vän?"
Arbetslivet står inför en revolution som inte går att ignorera. Algoritmer och artificiell intelligens tar över fler och fler uppgifter – snabbare, billigare och effektivare än människor. Men hur påverkar det dig? Ditt jobb? Din framtid?
"Blir du oumbärlig lille vän?" ger dig svaren. Den här boken är en överlevnadsguide för alla som vill förstå vad som händer, varför det händer – och vad du kan göra för att stå stark i förändringens vindar. Med både humor och skarpa insikter visar boken hur du kan ta kontroll över din framtid i en AI-driven värld.
Läs mer om "Blir du oumbärlig lille vän?"
Hur kan du öka värdet?
Värdet på din produkt - och lusten att köpa den - ökar om du erbjuder mer än det kunden betalat för. Hur kan ditt erbjudande bli ännu mer attraktivt för kunden? Kan du t ex erbjuda gratis mallar, checklistor, övningar...? Bjuda på tid eller konsultation? Eller skicka med en kompletterande produkt utan kostnad?
Vad säger andra?
Att ensam skrika sig hes om den egna förträffligheten funkar sällan. Att använda nöjda kunder ökar din trovärdighet. Fråga dina favoritkunder om de kan tänka sig att ställa upp med nöjda-kund-citat. Och be dom att vara specifika i sina omdömen, och berätta vilka resultat de fick genom att handla av dig.
Står du för det du säljer?
Hur mycket tror du på din produkt? Om du är bergsäker på värdet, bör du kommunicera det genom en övertygande nöjd-kund-garanti. Hur länge håller din produkt? Vilka effekter ger dina tjänster? Och vad kan man förvänta sig om det du lovat inte håller?
Sanna Koritz | Create Business
sanna@createbusiness.se | 08-519 715 17
Sanna Koritz ger resultatinriktat stöd inom försäljning, kommunikation och affärsstrategi. Läs mer påwww.createbusiness.se
350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)
En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB
Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)
En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB
Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).