Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Vet du verkligen att din marknadsföringen fungerar som du vill?


Aj, den där frågan gjorde ont?

Men lugn - här ska du få några snabba verktyg som hjälper dig att utvärdera din marknadsföring så att du inte slänger pengar i sjön.


Så här får du veta om din marknadsföring fungerar:

1. Skapar dina nätverksrelationer möjligheter för dig? Nätverkande handlar ju om att ge snarare än att sälja – eller snarare (bli inte arg nu) – det ska se ut som om du hjälper andra samtidigt som du sprider information om ditt eget företagande. Förlåt cynismen, men har jag inte rätt? För att mäta dina nätverksaktiviteter så måste du hitta sätt att spåra och mäta de förfrågningar som kommer till dig som ett resultat av nätverkande (annars blir det bara tidsslöseri).

2. Titta på din försäljning. Den ska upp rent generellt men var lite försiktig med vad du mäter. En del företag har längre säljcykler än andra. För att mäta korrekt, så måste du också ta med antalet nya kundämnen, eller antalet fler möten du får till – eller antalet debiterbara timmar.

3. Frågar du dina nya kunder var de fick höra talas om ditt företag? De flesta företag ställer inte den livsviktiga frågan och missar viktiga kunskaper om hur och var nya kunder gör sina val. Sluta chansa - börja fråga. När du vet dina nuvarande kunders gemensamma nämnare så pekar den kunskapen ut riktningen till var du ska fortsätta gräva.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


4. Fram med miniräknaren. Har din annonsering eller andra aktiviteter någon form av direktrespons, dvs finns det inbyggt i dina annonser att du kan se var kunderna kommer ifrån, vad de svarat på etc. Om inte – försök att göra om materialet så att du kan se vad som fungerar och vad som inte gör det.

5. Får dina marknadsaktiviteter effekten att det blir lättare att sälja det du säljer? För att det ska bli så måste dina aktiviteter/ ditt material göra det här:

* Attrahera rätt kunder.
* Förutse och ta bort eventuella invändningar som dina möjliga kunder kan ha.
* Vara lätta att använda när du träffar en möjlig kund (Lättbegripligt, intressant och presenterat så att den möjliga kunden vill behålla det.
* Vara helt fokuserat på kunden, inte på dig och hur bra du är.

6. Ger din plan ett positivt resultat? Drar det du gör in tillräckligt med pengar för att motivera investeringen? Här gäller det att utvärdera ALLA aktiviteter för sig, inte bara att det fungerar rent allmänt. Din annonsering och din direktreklam drar in pengar, men du kanske märker att direktreklamen verkligen är mätbart bra och annonseringen inte drar som du vill. Då är det såklart bättre att lägga alla pengar på direktreklam istället.

Hur många rätt fick du?

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se