Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Locka kvinnor till hemsidan




Att män och kvinnor kommunicerar på olika sätt är ingen hemlighet. Ändå är det få företag som anpassar sitt budskap för en kvinnlig publik. När det gäller hemsidor är kvinnor generellt mer svårfångade än män, och självklart surfar vi även olika på internet.
I USA sammanfattas kvinnors surfande med tre C:n – convenience, content och community. Översatt blir det ungefär enkelhet, innehåll och samhörighet.

Medan män är mer målorienterade och vill ha faktabaserad information vill kvinnor ha trovärdighet och känna en stor samhörighet.

Dessutom är kvinnor mer känslostyrda och pratar om allt medan män är korta i sin kommunikation. Därför ställer det stora krav på sajter som riktar sig till kvinnor på att utveckla funktioner och tjänster som möjliggör känslor i kommunikationen.

Att veta om könsskillnaderna är viktigt men viktigast är att skapa en bra grund för hemsidan med hjälp av en yrkeskunnig. Då har man klart grundstrukturen och kan sedan ändra och justera sidan allt eftersom.

Källa: Du & Co 1-2007

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Tips för hur du lockar kvinnor till din hemsida:

Innehåll

Innehållet bör förenkla en yrkesarbetande kvinnas vardag och innehålla smarta och trovärdiga tjänster men även ett mått av underhållning som förgyller vardagen.

Samhörighet

Att känna gemenskap och bekräftelse på att de inte är ensamma är jätteviktigt. Att kunna chatta med andra användare och byta tips och råd lockar, men även att prata med någon auktoritet som svarar på frågor är intressant.

Enkelt att hitta

Kvinnor lockas i större grad av en tydlig hemsida än vad män gör.

Huvudbudskapet först

Första sidan bör ha tydlig information om vad sidan handlar om och som lockar till att söka vidare på sidan. Huvudbudskapet måste framkomma direkt.

Bygg stegvis
Lägg inte all information på första sidan. Kvinnor vill ha det viktigaste först och klickar sig sedan vidare medan män i större utsträckning har förståelse för att man samlar mycket information på en sida.

Marknadsför på internet

Kvinnor vill ha informationen i datorn så att de enkelt kan klicka på en hemsida och läsa vidare.


76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se