Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

7 nödvändiga punkter som visar kunderna att du bryr dig om dem.





Bry dig om allt för dina kunders skull! Här är 7 punkter att börja med:


1. Bry dig om vad kunderna måste gå igenom för att beställa vad du säljer.
Är ni lätta att nå? Kan man beställa på olika sätt (på nätet, via fax, telefon eller per post)?


2. Bry dig om hur lätt det är för kunder att ta reda på saker om ditt företags produkter.
Gör det så lätt som möjligt för kunderna att fatta intelligenta köpbeslut genom att förse dem med rik information om det du säljer.


3. Bry dig om hur lätt är det för dem att hitta till ditt företag.
Både när det gäller hemsida, telefonnummer och fysisk adress.


4. Bry dig om hur det är för kunden att försöka testa ditt erbjudande i sitt eget huvud.
Hur känns det? Går det att lita på det? Vad händer om kunden gör ett misstag när han köper? Känns det tryggt att göra affärer med dig?


5. Bry dig om hur lätt det är att betala för erbjudandet.
Går det att betala kontant, med kort, i omgångar etc?


6. Bry dig om hur lätt det är att få produkten levererad på olika sätt.
Finns det alternativ för att få snabbare leveranser till exempel?


7. Bry dig om hur lätt det är att beskriva fördelarna med köpet.
Gör det för andra som kunden känner (fru, man, vänner, kollegor). Förser du kunden med de argument han/ hon behöver för att motivera inköpet för andra?

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se