Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Varför köper inte kunderna i din nätbutik?


Har du någon gång tittat på din webbstatistik och undrat över varför det bara är några få procent av besökarna som handlar på din sajt. Eller tar kontakt med dig. Eller anmäler sig till ditt nyhetsbrev?

Bra att du undrar. Att undra och alltid vilja bli lite bättre är ett hälsotecken för alla som vill göra affärer på nätet :-)

Jag läser en undersökning som handlar om den hälft av befolkningen som inte handlar på nätet och varför de inte gör det. Det handlar alltså om dem som är oroliga för det här med näthandel, inte sådana som du och jag. För att få de här personernas förtroende handlar det om att göra lite mer än du skulle behöva göra för att få mig att köpa något. Kolla här nere:


1. Besökaren är orolig för att lämna ut kreditkortsnummer.

Kunder, och särskilt nya, måste få chansen att betala på de sätt som passar dem bäst. Se till att det gåratt få faktura, betala i förskott eller via postförskott. Ge kunden val och acceptera det administrativa besväret.När din sajt är mer välbekant för dina besökare kan du få mer förtroende. Ord som "säkra servrar" är just bara ord för dem som inte känner till ditt företag eller som inte ens fattar vad det betyder.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


2. Besökaren är orolig för att lämna ut personliga uppgifter.

Begär inte mer uppgifter än nödvändigt för att kunna leverera till kunderna. Många företag kräver så mycket information av kunderna att de inte ens orkar gå igenom en beställning. Berätta på sajten vad som händer med kundernas adresser. Berätta att du inte kommer att sälja, byta eller överlåta adresser till någon utomstående part - en hederssak förstås. Det handlar om att visa att du är tillräckligt seriös för att vara värd förtroendet.

3. Besökaren är orolig att inte få, eller inte kunna returnera beställda varor.

Berätta i samband med produkten när kunden kan förvänta sig att få sina grejor om han/hon beställer idag.Berätta tydligt vad som händer om en kund inte skulle bli nöjd. Inget finstilt svammel. Raka puckar ska det vara.

4. Besökaren är orolig att inte kunna få rättelse vid klagomål.

Samma som punkt 3. Och det här är ett stort problem. Berätta därför stort och tydligt på sajten vad du gör om kunden inte är nöjd. Ju rakare du är nu desto mindre problem får du med returer och krångel senare.

Uppfyller du redan allt det här? Bra. Om inte - modifiera din sajt och märk skillnaden.


Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet

I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️

🌿Den här boken är för dig som:
  • Någonsin har känt att du inte räcker till.
  • Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
  • Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.


Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se