Det kan ju låta hur cyniskt som helst men egentligen handlar det om ren artighet. Det kommer någon till dig och vill handla = hjälpa dig med avbetalningarna på din sommarstuga – vilken toppenperson:
1. Prata om dem, inte om dig.
2. Ge dem komplimanger för saker de äger. Akta dig för att ge komplimanger om hur folk ser ut, det kan missuppfattas och i värsta fall åtalas. Att ge komplimanger är bra om de är äkta. Man kan alltid berömma folk för deras handlingar eller smak, men inte för hur bra jeansen sitter eller sånt om det inte är en kvinna till en annan kvinna.
3. Ge kunderna komplimanger om hur de är. De kanske är snabba till beslut, roliga, smarta.
4. Lyssna och lyssna hårt. Det betyder inte att man är tyst och funderar på vad man själv ska säga till munnen framför stängs igen, det betyder lyssna. Och koppla på det kunden pratar om. Avbryt inte. Även om du redan vet vad kunden ska säga eftersom du hört samma sak 100 000 gånger förut. Ditt jobb är att samla information.
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
5. Titta på människor när de pratar med dig.
6. Koppla tillbaka i samtalet till något ni pratat om. ”Lycka till med den nya terrassen.”
7. Säg att du ”förstår”, det är ett bra ord. ”Berätta mer” är en användbar fras också.
8. Inled med något neutralt. Du kan t.ex. kommentera vädret om det passar: ”Är det kallt ute nu?”
9. När kunden visar intresse för något är det dags att visa ditt intresse för kunden. ”Pröva den”. ”Vänta så ska jag ta ner den åt dig”. ”Vi tar ut den från förpackningen så ser du den bättre. ”Du vill få varan i kundens hand, när den är där, är det mycket mer sannolikt att det blir ett köp.
10. Om en kund frågar efter något speciellt – peka INTE var den finns eller säg något i stil med ”Borta vid hylla 3”. Följ med kunden till varan. Det här är en metod som säljer produkter och det är exakt vad du vill göra. Det är nämligen ett perfekt tillfälle att ta reda på mer om vad kunde vill ha under promenaden så kan du visa rätt.
Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️
I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.
"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB
Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.
"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB
Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊