Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Konsten att upprätthålla goda relationer på jobbet





En kul grej - vi kollade upp vad som gjorde någon populär på jobbet. Och här kommer de sju viktigaste sakerna - stämmer de in på dig så är sannolikheten stor att du är populär på jobbet.


1. Delta i företags- och avdelningsfester och/eller andra gemensamma aktiviteter. Gå ut och ät lunch med din grupp och var med på sånt som andra är med på. Det är viktigt eftersom varje litet snack vid kaffemaskinen eller på bowlingbanan hjälper till att upprätthålla goda relationer.

2. Bli inte för personlig. Du vill veta lite om dina arbetskamrater men kanske inte allt. Men, för att upprätthålla bra relationer kan du inte heller vara "hemliga Frasse" mot dina arbetskamrater.

3. Hjälp andra. Om en medarbetare behöver hjälp och du kan erbjuda den - gör det.

4. Var artig. Använd ordet "tack" ofta.

5. Beröm andra. Om någon gör ett bra jobb eller kommer med idéer, erbjudanden eller smarta förslag - berätta för honom/henne vad du tycker.

6. Skvallra inte. Du får dåligt rykte om du gör det och dina medarbetare kommer inte att lita på dig.

7. Klaga inte. Om allt du gör är klagar om jobbet, medarbetare, chefen osv så kommer andra att dra sig ifrån dig. Gnällspikar är tråkiga.

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se