Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Förbättra kassaflödet i ditt företag med de här tipsen



1. Förhandla om allt
Alla priser eller betalningsvillkor kan förhandlas. Om du köper något dyrt finns möjligheten att få ner priset eller dela upp betalningen räntefritt. Att förhandla priser är inte pinsamt. Det måste du göra.

2. Undvik dåliga betalare
Det bästa sättet att undvika dåligt flöde med pengar är förstås att redan från början undvika kunder som inte betalar eller betalar för sent. Så, när någon är på väg att bli en viktig kund till dig – gör hemläxan först. Kolla upp dem, så kan du slippa problem sedan.

3. Byt!
Byt dina tjänster mot andras tjänster eller produkter istället för att betala för dem - och det vore olagligt av mig att inte påminna om att du såklart också måste betala skatt för det.

4. Låna smartare
Samla dina lån till ett enda istället för att ha spridda krediter som kostar mer.

5. Eliminera allt som inte är lönsamt
Undersök alla delar av ditt företag och leta efter områden där du inte får maximalt värde för pengarna.

6. Börja med att debitera dröjsmålsränta för fakturor som betalas för sent
Det lär kunderna att betala dina fakturor först av alla. Det kan ju vara känsligt att göra så här, men i så fall får du skylla på att det inte är du som hanterar fakturorna när du får samtal från arga kunder. Du har levererat i tid. De ska betala i tid för det. Så är det bara.

7. Fakturera under den bästa faktureringstiden
Vem har sagt att fakturorna alltid ska skickas ut i slutet av månaden? Ta reda på när det är bäst för dina kunder att du fakturerar. Om de till exempel själva alltid får betalt den första och den femtonde varje månad, men själva alltid betalar den första i varje månad, så kan du ju överväga att skicka dina fakturor så att de kommer till kunden den tolfte för att fånga perioden mitt i månaden när de har mer pengar.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


8. Gör tydliga fakturor
Se till så att kunderna lätt kan förstå vad du har utfört åt dem och vad deras kostnad är för jobbet. Sannolikheten att du ska få betalt i tid ökar dramatiskt om du gör det tydligt för kunderna.

9. Undvik chock
Kunder gillar inte att bli chockade av räkningen. Om du till exempel har gjort mer jobb än vanligt en månad och fakturan är högre än normalt – prata med kunden om det så att de inte får en chock av fakturan.

10. Var resonlig
Gå igenom dina fakturor innan du skickar ut dem. Kunder blir otroligt irriterade över att behöva betala små summor för skitsaker. Lägg till alla dina småsaker på fakturan, men skriv ”Bonus för att du är så bra kund” eller något. En annan sak är att göra dina fakturor korrekta. Om du fakturerar för mycket, så förlorar kunden snabbt förtroende för dig och tror att du försöker lura till dig mer pengar.

En viktig sak till!
Nedanstående bok är smått sensationell eftersom den innehåller hela 350 konkreta saker du kan göra för att marknadsföra och tjäna mer pengar i ditt företag. Det unika är att varje sak bara tar fem minuter för dig.

Det här är en av få svenska böcker om marknadsföring som också nått ut på den amerikanska marknaden och fått fantastiska recensioner för hur bra den hjälper företag att komma loss snabbt.

Läs den du också.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se