Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hur du får fler kunder NU


Det kan vara svårt att se signalerna när man är mitt uppe i något. Det här är tydliga tecken på att du behöver förändra saker NU:

1. Du får fler och fler konkurrenter på din marknad

2. Marknaden blir mindre

3. Dina intressen och värderingar stämmer inte längre med tiden

4. Kunderna har sakta men säkert börjat försvinna eller lägger mindre order hos dig än tidigare

5. Det är inget kul att gå till jobbet på morgonen

6. Du ser att dina konkurrenter börjar ändra inriktningar

7. Det tar mer och mer tid att jaga efter kunder

8. Du förlorar nyckelpersoner till konkurrenterna

9. Ditt företag kan inte längre bära din livsstil

10. Du lär dig inget nytt

Hur många rätt/fel fick du? Ta det lugnt, vi är på väg framåt nu. Och det roliga är att det inte är så svårt att ta sjumilakliv ganska fort. Kolla på nedanstående viktiga tankar – var och en av dem kan direkt leda till mycket större framgångar för ditt företag.


1. Kundunderlaget
Fråga dig själv: Om du just hade köpt ditt eget företag, hur skulle du göra för att sälja mer till det kundunderlag som finns? Du kanske ser svaret direkt.

2. Pengar
Fråga dig själv: Om du hade en hög med pengar att investera i någon särskild del i ditt företag för att göra så stor förändring som möjligt, var skulle du lägga de pengarna då? Förstår du vilken intressant vinkel det här är? Du kanske måste rycka upp något med rötterna som bara ligger och lullar i ditt företag. Svårt att göra, men underbart när det är gjort.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


3. Marknadsdominans
Fråga dig själv: För att bli marknadsledare inom ditt område i 10 år – var ska du lägga din tid och företagets resurser för att bli det? Wow! Tanken svindlar.

4. Renommé
Fråga dig själv: Vad kan du göra idag för att göra företagets renommé dubbelt så starkt och bra inom sex månader?

5. Vilket är läget just nu?
Fråga dig själv: Vad fungerar bra just nu och hur kan du få det att fortsätta att fungera bra? Den här punkten handlar om just eftertanke. Du ska inte börja veva med yxan för att du har den. Du ska inte laga saker som inte är trasiga.

6. Personal
Fråga dig själv: Vilka är de fem viktigaste personerna i min organisation och vad kan jag skapa för att de ska vilja stanna kvar länge? Tänk alltid på att dina anställda har en annan agenda än du har – ja så är det. Du måste jobba för att behålla dem, så du inte får en överraskning när de plötsligt säger upp sig. Då är det för sent att komma med lönepåslag, uppmuntrande ord och sånt.

7. Förändringsarbetet
Fråga dig själv: Hur snabbt och bra svarar vi på förändringar i kundernas liv, marknadens krav, teknikens utveckling, personalbehov och ekonomiska frågor? Det här är en punkt att verkligen ta på allvar. Vi lever i en tid där förändringarna kommer så fort att man knappt hänger med. Ta kontrollen och försök ligga före så mycket som möjligt.

Hur gick det?
De här frågorna är bra att ha med dig...jämt. Ja, varje dag är det bra att slänga ett öga på dem så att du behåller kontrollen.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se