Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

10 sätt att få ditt företag att växa



1. Sluta aldrig att sälja in ditt företag till kunderna. För att skapa riktig lojalitet, så måste kunderna köpa ditt företag innan de köper det du säljer. Om de bara köper dina produkter eller tjänster, så är du farligt utbytbar. Tänk på det. Om en kund inte har dig i hjärtat, så kommer de inte att ihåg dig nästa gång behovet av det du säljer dyker upp om någon annan också råkar erbjuda precis samma sak.

2. Utgå inte från att imorgon blir bättre än idag.
En del av oss tenderar att se på framtiden som väldigt oförutsägbar – och det är bra eftersom vi då ställer frågor som:
• Vad ska vi göra nu för att göra det svårt för konkurrenterna?
• Vad händer om vi förlorar vår viktigaste kund till en konkurrent?
• Vad kan vi göra idag för att få fler beställningar och fler kunder om ett år?

3. Tro aldrig att du äger kunden. Många säljare känner att de äger sina kunder och tror att de kommer att få behålla dem för livet bara för att de fortsatt köpa. Glöm det. Det är vad du gör kontinuerligt för kunderna som räknas. Det du gjorde igår eller förra veckan är inte viktigt. Däremot kan du vara glad över att många tror sig äga kunderna. Dina konkurrenter gör det alldeles säkert.

4. Tänk aldrig att du har tillräckligt att göra. En del säljare och företag tror att de har ”monopol” på en nisch. Den typen av tänkande skapar bara en falsk känsla av trygghet och det är just dessa företag som ligger högst upp på konkurrenternas angreppslista. De är sårbara just på grund av den självgodhet som genomsyrar allt de gör. Kunderna känner det också – i form av arrogans. Livsfarligt, men om du vänder på steken, så kan du hitta självgoda företag att angripa själv.

5. Skapa inte ett rykte om att du är billigast. Någon gång, nu eller om en månad, ett år eller om tre år, så kommer du att få problem. Om det bästa du kan erbjuda dina kunder är lägsta pris, så skickar du en signal om att det inte finns något annat skäl än bara priset att handla av dig. Du reduceras bara till en kanal för att leverera en produkt eller tjänst. Om kunden bara har pris som enda grund för att fatta köpbeslut, så kommer någon annan inom kort att sälja ännu billigare saker till dem.

6. Sluta aldrig att oroa dig. Säljare som tror att de har kontroll över allt får snart en överraskning. Företag som har funnits i femtio år eller mer stänger dörrarna för nya kunder varje dag. Att hålla sig uppdaterad och medveten om nya idéer och koncept och att hela tiden anpassa sig till hur marknaden ser ut just nu är nyckeln till överlevnad. Företag och säljare som tror att de kan sitta kvar orörda på toppen utan att anstränga sig är oftast på väg att glida ner – och oftast fattar de inte det förrän det är försent.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


7. Var och när kommer nästa våg?
Har du koll på var nästa genombrott är på väg att ske? Teknologi har förändrat arbetssättet för massor av företag som tänker framåt. Var finns hotet mot ditt företag idag? Förändringar är inget att vara rädd för, tvärtom finns det massor av nya spännande saker som du kan vara med och kämpa om bara du ser till att vara lyhörd och lite förutseende. Chansen är stor att dina konkurrenter sitter och käkar wienerbröd och känner sig nöjda när förändringarna blåser rent hus på marknaden.

8. Anställ dina konkurrenters bästa säljare.
Du kanske redan vet vilka det är. Ta kontakt med dem för ett möte om deras framtid. Du får de bästa säljarna och din konkurrent förlorar dem.

9. Fråga dig själv: Vad kan du göra idag för att göra företagets renommé dubbelt så stark och bra inom sex månader? Här pratar vi om saker som många företag aldrig har tid med (säger de i alla fall). Att bearbeta media, att skapa en oslagbar och omtalad garanti och att chocka kunderna på ett positivt sätt som konkurrenterna inte gör idag. Vad tror du att du kan göra ganska lätt för att förstärka ditt företags renommé redan inom en månad?

10. Använd andra metoder för marknadsföring. Det är inte så svårt att sticka ut idag eftersom alla marknadsför sig på ungefär samma sätt. Istället för att göra som alla andra kan du hitta nya sätt som får dig att sticka ut. De flesta som säljer på nätet till exempel marknadsför sig på just Internet. Varför inte till exempel skicka ut vykort till dina möjliga kunder istället? Eller ta på sig ett par bra skor och dela ut reklamlappar till målgruppen på stan? Det finns många sätt att synas på om man bara tänker efter först och inte bara gör som alla andra av gammal vana.

En viktig sak till!
Nedanstående bok är smått sensationell eftersom den innehåller hela 350 konkreta saker du kan göra för att marknadsföra och tjäna mer pengar i ditt företag. Det unika är att varje sak bara tar fem minuter för dig.

Det här är en av få svenska böcker om marknadsföring som också nått ut på den amerikanska marknaden och fått fantastiska recensioner för hur bra den hjälper företag att komma loss snabbt.

Läs den du också.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se