1. Är det segt med kunder idag – skicka ut ett e-postmeddelande till de kontakter du har. Skriv”Ring mig idag. Jag har en specialare till dig. Du kommer att bli glad.” Den här metoden fungerar fruktansvärt bra och kunderna kommer att ringa dig bara för att det känns som det är bråttom i ditt brev – de vill inte missa chansen. Men var försiktig. Du förlorar lätt trovärdigheten om ditt erbjudande inte verkligen är värt besväret. 10 % rabatt på något räcker inte. Fundera ut något riktigt bra att erbjuda kunderna.
2. Vem levererade du något till igår? Ring dem och fråga om allt har fungerat bra och om något saknas. Ha i tankarna vad de möjligen kan behöva komplettera med och föreslå att de köper det av dig nu direkt.
3. Lägg in en text på din sajt. Det ska stå ”Ställ en fråga om den här produkten” följt av en e-postadress. Texten kommer att fånga upp alla de besökare du har varje dag som är osäkra på något om din produkt eller köpvillkoren. Du får en fantastisk kunskap av varje fråga en kund ställer eftersom du också får chansen att informera bättre, samtidigt som du kan få sälja mer.
4. Nästa kund du pratar med – vad är det mest logiska merköpet för kunden? Fråga om han/hon vill köpa det också. Vill du ha papper till skrivaren också? Vill du ha hållare till xx? MacDonalds gör enorma vinster på att föreslå nästa logiska köp. Gör det du också och se framför allt till att dina säljare gör det redan idag.
5. Testa ett nytt pris på din mest attraktiva produkt idag och imorgon (eller under en veckas tid). Idag drar du ner priset 15 % och imorgon höjer du det 15 %. Ställ sedan resultatet i relation till antalet besökare som läst om produkten och se vad utfallet blev. Sålde du mer för att du sänkte priset? Sålde du lika mycket fast du höjde priset? Det är testet kan bli rena rama julafton för alla som säljer direkt på nätet, men också utanför nätet. Testa själv.
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
6. Släng in ”Beställ senast den x/xx” vid någon av dina rabatterade produkter på sajten, så kommer fler att köpa. Vi reagerar alla mycket snabbare om något är på väg att ta slut eller om erbjudandet är på väg att bli daterat.
7. Vem köpte något av dig igår? Skicka ett handskrivet erbjudande till den/de kunderna och tacka för beställningen och berätta att brevet han/hon just nu håller i handen berättigar till 10% rabatt på nästa köp. Du vill ju låsa upp kunderna till din lösning även i framtiden.
8. Låt telefonsvararen sälja idag. På telefonsvararen kan du ha ett meddelande där du ber om ursäkt för att du inte svarar själv just idag och som kompensation för det så ger du bort en present till kunden vid nästa köp om han nämner kodordet: Telefonsvararerbjudandet. Presenten du erbjuder kan faktiskt bli avgörande för köpet. Det kanske till och med blir så att du slutar svara i telefon för att det går så bra att låta telefonsvararen göra det. Testa.
9. Fundera över ett extraerbjudande du kan ge till dina bästa kunder idag. Ge dem det. Har du några kartonger av en produkt som är attraktiv, men som ersatts av en ny kan det vara ett bra erbjudande. Säljer du annonser och har en restplats kan det vara uppskattat att få ett bra erbjudande på den osv. Du har något att sälja om du bara tittar efter ordentligt.
10. Om du har en tjänst som kunderna inte verkar veta om, erbjud dem den. Har du inte den tjänsten, uppfinn den och erbjud den till dina kunder. Det jag menar är att om du har kunskapen om något, så kan du också sälja tjänster kopplade till den kunskapen. Fundera på vad du kan översätta till en tjänst och erbjud den idag.
11. Erbjud din kunskap som en bonusprodukt. Du kan ge bort femton eller trettio minuter av din tid som en extrabonus för dem som köper för ett särskilt belopp den här veckan.
12. Ta ett superkort pep-möte med säljarna direkt på morgonen. Vad ska ni försöka åstadkomma idag? Det ska bli en ny rutin för er från och med nu. Börja nästa dag med att följa upp föregående dag. Dök några problem upp – vilken är lösningen? Dök några möjligheter upp – hur hanterar ni dem?
350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)
En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB
Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)
En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB
Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊