Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Så här testar kunderna dig




Jag har en liten egenhet. Om jag ska göra affärer med en ny internetbutik så skickar jag ofta ett testmeddelande för att se om det finns någon där. Om jag får svar samma arbetsdag så kan jag vara ganska säker på att de tar sin internetnärvaro på allvar.

Många av dina framtida kunder kommer att testa dig på samma sätt. De kommer ställa frågor om samma sak till massor av företag som levererar samma sak som du levererar - det är lätt på nätet. När de gjort det kommer de vänta och se vad som händer. En sak kan du vara säker på - den som svarar snabbt har större chans att få finnas med i kundens tankar när det handlar om att köpa.

Men, det är inte alltid lätt att prioritera e-posten, jag vet inte varför men det handlar antagligen om att telefonsamtal och möten med människor på riktigt är mer påtagliga. Det är först när man upptäcker vilken fantastisk källa till affärer e-posten är som man tar den på allvar - och en del företag tar aldrig chansen att upptäcka det. Bra för dig om det handlar om en konkurrent.

En bra början är att upprätta en e-postpolicy för dig och dina medarbetare. Se det som några tankar för att ge dina affärer större chanser.


Det enda du behöver göra är att fundera över några punkter:

1. Hur snabbt ska ni svara på e-post? Finns det olika prioriteringar? Vilka?
2. Vilken e-postadress har ni som slaskadress för allt möjligt? Vem ansvarar för att brev vidarebefordras från slaskadressen?
3. Vad händer om någon är sjuk eller borta? Ska ni kunna läsa varandras post eller ansvarar var och en med hjälp av autosvarsfunktioner?
4. Ska alla skriva och svara fritt på e-post eller finns det särskilda motiv för en gemensam ton och form i breven?
5. Vad gäller för regler när ni skickar och tar emot filer? Vad får man och vad får man inte skicka och ta emot från ditt företag via e-post?


Rätt enkelt egentligen

Tråkigt eller kul på jobbet - välj själv

Äntligen måndag - 217 sätt att göra dina arbetsdagar mycket roligare

”Äntligen måndag” är en bok i smidigt format som är mycket lättläst med massor av bra vardagstips.
Boken har gett mig verktyg hur jag kan må bra på jobbet även då tunga och jobbiga uppgifter ska göras, eftersom jag själv väljer hur jag vill må och låter mig påverkas. Tråkiga saker behöver inte kännas påfrestande om du kan tänka positivt och belöna dig själv. Utmärkt bok att ha lätt tillgänglig när hjälp behövs för att bryta invant mönster till ett bättre och ha roligt istället för tråkigt.”

Anette Palm

”Äntligen måndag gav mig mycket praktiska tips för att kunna tänka i annorlunda och nya banor för att öka min trivsel på jobbet! Jag har praktiserat många av författarens tips på min arbetsplats med mycket god resultat och uppskattning från kollegor. Formatet är perfekt då jag kan ha den med överallt.”
Bijan Habibi

”Den innehåller konkreta tips som man kan göra för att få arbetsdagarna roligare. Boken skapar faktiskt en roligare arbetsmiljö, med ständigt nya uppslag som kan passa i olika sammanhang.”
Magnus Carlsson, Lyckeby

”Jag har haft störst nytta av boken när det känts lite motigt, då har jag satt mig en stund och läst ett gäng sidor, då glider mungiporna upp igen och jag känner att suget kommer tillbaka.”
Carl-Johan, Hydraulikoptimering Bohuslän



Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.






Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se