Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Tips om att få engagerade kunder


Ända sedan jag startade Bokförlaget Redaktionen har jag givit mig ”¤##” på att köra raka puckar med kunderna och vara mer en vän till dem än en säljargubbe.

Varje dag när jag går till jobbet gör jag det med tankarna att kunderna ska bli nöjda, helst ska de bryta ihop av lycka när de har med förlaget att göra. Så ska det vara. Jag ser mig som anställd av kunderna och tjänar fantastiskt bra på det så mitt jobb är att då såklart att göra dem fantastiskt nöjda.

Jag lyckas inte alltid göra alla nöjda, men oftast och det är lätt att förstå varför jag försöker hela tiden.
Kunderna låter mig inte bara hålla på med världens roligaste jobb varje dag - dessutom har de vänligheten att betala min hyra, min mat, mitt sommarhus på Gotland och mina utlandsresor med familjen.

Kan man göra annat än att tycka om sådana personer? Kan man göra annat än sitt bästa för de personerna? Självklart inte. Det är ett lätt jobb att ha. Det är ett kul jobb att ha. Varje gång en kund beställer en bok vrålar Tarzan från min mobiltelefon och jag tackar rakt ut var jag än är. Varje gång en kund beställer en bok är det ju som en röst för att mitt företag ska få finnas kvar. Kan man annat än tycka om kunder? Några gånger varje år frågar jag kunderna vad de vill ha av förlaget. Vad kan vi göra bättre? Vilka böcker vill de se? Vilka problem har de som kräver en lösning? Deras svar är min guide för vad jag ska göra nästa halvår.

Ja, du har rätt, jag har inte så många fler hobbies än företaget, men vem behöver det? I företagande finns allt som är spännande. Det finns lekfullhet och kreativitet - och det finns problem att lösa varje dag i ett eget företag. Ibland går allt på räls och ibland förvandlas rälsen till en skrämmande berg- och dalbana. Det bästa du kan göra är att börja tänka på dina kunder som samarbetspartners till ditt företag. Istället för att ha en känsla av att det är du mot dem - tänk att ni jobbar tillsammans.


Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


Här kommer några tips om hur du gör dina kunder till partners i ditt företag


1. Försök att lösa hela problemet åt dina kunder. I dag drunknar vi i alternativ och att hitta en samarbetspartner som kan något vi inte kan och bara ha en leverantör för allt är skönt

2. Se till så att dina kunder känner ditt företag. Berätta om bakgrunden till ditt företag och var personlig (det är inte farligt) istället för att leka kontor. Eftersom vi människor är mer lojala mot dem vi känner än främlingar är det viktigt att du visar dig själv och vad du står för.

3. Dela med dig av din kunskap på olika sätt. Publicera artiklar på din sajt. Ha ett nyhetsbrev som ger dina kunder värdefulla tips. Man kan ju inte tvinga någon till entusiasm men om du kan uppbåda en genuin entusiasm och förmedla en ärlig känsla till dina kunder att du vill dem väl – då kommer du att få massor tillbaka

4. Ta reda på hur du kan ge mervärde till kunderna. Kanske att dina kunskaper ska läggas upp på en egen sajt dit kunderna bara har tillträde.

5. Överraska dina kunder ibland. Visa att du förstår deras problem. Har du en kund som har det tufft med något – var en människa och skicka blommor, en Pizza, eller vad som helst – (utan att du behöver tänka på att det ska uppfattas som smörande eller på något annat negativt sätt). Kör på och var en människa helt enkelt.

Och till sist – vad du än gör så är det bästa sättet att få kunderna med på tåget, att visa dem så de förstår att du vet att de är nyckeln till att ditt företag finns över huvudtaget.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se