Content marketing, eller Innehållsmarknadsföring, handlar om att skapa innehåll som konkurrensmedel. När din konkurrent (som säljer samma saker som du) bara visar upp produkter så visar du samma produkter men tillför mervärden som artiklar, videor, smarta tips, filer, länkar osv som gör att ditt företag får en större auktoritet. Det handlar om att tänka på vilka kanaler (sajter, appar, sociala medier, nyhetsbrev etc)som passar kunderna bäst och hur man anpassar innehållet efter dem och hur kunderna tar innehållet till sig (från dator, mobil, i verkliga livet etc).
Jag vill bara säga en sak först:
Ditt innehåll, vad det än är ska ju till slut resultera i något – ett köp, en kontakt, att någon ger dig sin adress eller vad du vill. Ha alltid med det i tankarna när du gör ditt innehåll. Börja inte att skapa innehåll för innehållets skull. Glöm inte bort varför.
AI knackar på alla dörrar – även din. Är du redo?
Arbetslivet står inför en revolution som inte går att ignorera. Algoritmer och artificiell intelligens tar över fler och fler uppgifter – snabbare, billigare och effektivare än människor. Men hur påverkar det dig? Ditt jobb? Din framtid?
"Blir du oumbärlig lille vän?" ger dig svaren. Den här boken är en överlevnadsguide för alla som vill förstå vad som händer, varför det händer – och vad du kan göra för att stå stark i förändringens vindar. Med både humor och skarpa insikter visar boken hur du kan ta kontroll över din framtid i en AI-driven värld.
Läs mer om "Blir du oumbärlig lille vän?"
Arbetslivet står inför en revolution som inte går att ignorera. Algoritmer och artificiell intelligens tar över fler och fler uppgifter – snabbare, billigare och effektivare än människor. Men hur påverkar det dig? Ditt jobb? Din framtid?
"Blir du oumbärlig lille vän?" ger dig svaren. Den här boken är en överlevnadsguide för alla som vill förstå vad som händer, varför det händer – och vad du kan göra för att stå stark i förändringens vindar. Med både humor och skarpa insikter visar boken hur du kan ta kontroll över din framtid i en AI-driven värld.
Läs mer om "Blir du oumbärlig lille vän?"
Content marketing handlar om att ladda sajten med användbart innehåll
Användbart är nyckeln här. Det innebär att det är skrivet av någon som förstår ditt företag och som kan ge företaget en röst. Ditt innehåll ska vara skrivet för att informera, och gärna om det går, underhålla. Ditt jobb blir att skapa innehåll som inte är nedtyngt av nyckelord insprängda i texten (som förr i tiden) . Skriv texter som du själv vill läsa. Använd innehåll som du själv vill ta del av. De gamla principerna är döda.
Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna
Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.
"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna
Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.
"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna
Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊