Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

Försäljning börjar med att bry sig om kunderna


Tänk efter - Har du någonsin känt dig osäker efter ett köp? Har du känt känslan i magen. Det gnager och du känner att du kanske gjort ett misstag.
Betalade du för mycket?
Skulle du tagit den blå istället för den röda?

Ibland behöver dina kunder verkligen ditt stöd. Ger du dem det redan innan de oroar sig? Det bästa sättet att göra det är att få kunden att förstå att du är hans/hennes bästa vän. Du måste visa dem att du inte kommer att vara en krånglig typ om de ångrar sig. Det är här försäljningen börjar.

Ditt jobb är att kunna varje aspekt om dina, dina konkurrenters produkter och om alla produkter som skulle kunna ersätta dina produkter. Du ska bli expert. Och när du väl kan allt om din produkts fördelar ställda mot konkurrenternas produkter så kommer något magiskt att hända.

Du vet hur det var när du läste historia i skolan. Plötsligt såg du historiska perspektiv överallt. Samma sak gäller din produkt. Ju mer du vet om den, om liknande produkter, om konkurrerande produkter, om produkter som skulle kunna ersätta din, desto mer entusiasm kommer du att utstråla. Och det är just det dina kunder vill att du ska utstråla.

Du ska helt enkelt vara dina kunders expert på området. Du ska vara den de kan lägga sitt förtroendekapital hos. Om inte du tror på dina produkter, vem ska då göra det? Om DU har tvivel på din produkt eller inte behärskar den tillräckligt kommer du att föra över den osäkerheten på kunden. Du måste alltså först ställa dig frågan om du själv tror på det du säljer. Kan du svara ja på den frågan kommer den säkerheten att föras över på kunden automatiskt. Som du märker. Det är inte först och främst sälja du ska lära dig. Du ska lära dig att bli dina kunders bästa vän.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Och det spelar ingen roll vilka förutsättningar du har. Du kanske vill tjäna massor av pengar eller förverkliga dig själv. Du kan vara gammal eller ung, man eller kvinna, det spelar ingen roll. Det viktiga är att du har en glimt av besatthet i dina ögon. Det är den glimten som kommer få dig att lyckas som säljare. Så är det faktiskt. Säljande handlar nämligen till stor del om att vägra ge upp, att orka kämpa vidare hur många nej du än får.

Du måste helt enkelt bestämma dig för att lyckas för att kunna lyckas. Rädsla är alltid lätt ursäkt. Det är på grund av rädsla majoriteten av svenskarna tillbringar det mesta av sin vakna tid med att uppfylla någon annans dröm snarare än sin egen.

Så se dig själv i spegeln och plocka fram glöden. Det är där din framgång som säljare sitter.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

ALLT om försäljning på ett enda ställe – 456 sidor kunskap och inspiration ❤️


"Jag har inte bara läst, jag har den som en uppslagsbok som jag ofta tittar i när jag kör fast eller tycker att allt stinker. Hjälper mig med att strukturera upp och välja min väg...."
Gunilla Mets Eriksson,Guldflamma

"Mitt stöd som säljare och säljledare. Man kan inte läsa den för många gånger. Hela tiden tar man emot något nytt. Kanonbok!"
Svante Schultz, Z-Reklam

"Mycket övergripande och konkret information avseende försäljningsteknik. Mycket och väldigt bra information!"
Hansi Stafbom, SSK Säkerhetsakademien AB

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se