Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Så skriver du ett bra säljbrev


Idag ska vi prata om säljbrevet - och du ska få tips om hur du får fram ett sånt brev som gör skillnad.

Många har, ska vi säga, en lätt motvilja när det handlar om att ta fram ett säljbrev....Äh..vi håller oss till sanningen istället - Många hatar det. Jag vet varför!

Ett av skälen är att man har sin svensklärare på axeln när man gör brevet - och det är väl bra att brevet är språkligt korrekt och har en ordentlig meningsbyggnad, men faktum är att just den där svenskläraren också var så fixerad vid kommatecken på rätt plats att många hämmades och inte fick ur sig den där sköna historien de ville skriva. Synd.

Så när du tänker på säljbrev, tänk på din kund, inte på din svensklärare. Han/hon kan (och måste) komma in när du är klar, men inte nu, när du ska berätta din historia.

Börja med att berätta om ditt erbjudande
1. DU vet att ditt erbjudande är bra och att det går att lita på DIG, men det vet inte mottagaren. Du måste berätta det på ett tydligt sätt. Varför ska din mottagare köpa din produkt eller tjänst och framför allt - varför ska han/hon göra det just nu?
2. Rubriken fångar läsaren. Tänk dig in i en situation där rubriken är det enda du får skriva, följt av ditt telefonnummer. Hur skulle den rubriken se ut för din produkt/ tjänst?
3. Ge kunden den första fördelen med ditt erbjudande rakt in i hjärtat.
4. Prata om kunden, inte om dig.
5. Räkna alltid antalet "du", "er" och "era" i texten. De ska vara betydligt fler än orden "jag", "vi" och "våra".

Granska brevet
Det finns 3 viktiga frågor som mottagaren har - och det är det slutgiltiga testet av ditt brev. Föreställ dig att din mottagare sitter med ditt brev vid kaffebordet tillsammans med dagens brevskörd. Han/hon letar faktiskt efter ett skäl till att slänga ditt brev och fortsätta med sitt liv.

Sveriges populäraste och mest konkreta bok för dig som ska starta eget



☑️ Så tar du steget från anställd till företagare
☑️ Hur du skaffar kunder snabbt – massor av konkreta tips
☑️ Hur du gör för att få kunderna att välja ditt företag framför konkurrenterna
☑️ Dina viktigaste marknadsföringsverktyg och hur du använder dem
☑️ Konsten att skriva oslagbara säljbrev
☑️ Konsten att skriva säljande offerter
☑️ Hur du skapar lönsamma samarbeten med andra
☑️ Hur du snabbt får igång ett nätverk
☑️ Hur du gör visitkort, broschyrer och annonser som säljer
☑️ Hur du lär dig att sälja öga mot öga - och tycka om det
☑️ Hur du säljer via telefonen

Så blir du den perfekt företagaren
☑️ 10 smarta sätt att ta fram en bra affärsidé
☑️ 12 fantastiska saker som händer med din personlighet inom ett år
☑️ Vanliga överraskningar för den som går från anställd till företagare
☑️ Tio karriärer som du måste behärska när du startar eget
☑️ De fem viktigaste prövningarna du kommer att möta när du startar eget
☑️ Starta eget med en kompis – viktiga saker att tänka på

Skaffa koll på företagets pengar redan från starten
☑️ Hur du gör en startbudget för ett eget företag
☑️ Bidrag du kan söka och hur du gör
☑️ Var du skaffar pengarna att starta för
☑️ Viktiga kontakter med riskkapitalbolag, banker, ALMI och andra aktörer
☑️ Hur du skaffar pengar till ny idé eller produkt
☑️ Konsten att få betalt för en faktura – även om kunden krånglar
☑️ Bokföring – enklare än du tror
☑️ Bra saker med en ordnad bokföring
☑️ Allt om skatter, F-skattsedlar och moms
☑️ Två budgetar du behöver behärska

Internetmarknadsföring för ditt nya företag
☑️ Allt du behöver veta för att komma igång på nätet
☑️ Varför det är bra för ditt företag med en hemsida
☑️ Hur du skapar en säljande hemsida för ditt företag
☑️ Hemligheterna med att skapa lönsamhet på Internet
☑️ Hur du snabbt skapar en lönsam Internetnärvaro
☑️ Tjugo viktiga saker att ha på din hemsida

Praktiska saker
☑️ Affärsplan – istället för kalldusch
☑️ Hur du väljer företagsform - enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag
☑️ Hur du väljer ett företagsnamn som ger kunderna idéer
☑️ Viktiga saker att tänka på om du skaffar lokal
☑️ Allt om tillstånd och försäkringar
☑️ Vilka kan hjälpa dig när du startar eget företag
☑️ Hur du planerar din marknadsföring effektivt
☑️ Hur du gör en marknadsplan för en egen firma
☑️ Starta enskild firma
☑️ Starta aktiebolag
☑️ 30 nackdelar och 40 fördelar med att starta eget
☑️ Stor test som visar hur mogen du är för att starta eget
☑️ Ordlista med hundratals förklaringar på ord och begrepp

…Och mycket mer på 332 lättlästa sidor som ger dig lagom stora portioner om allt du måste veta för att lyckas med ditt företag snabbt.

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Starta egets egen bokhandel ...


Så här tänker mottagaren av ditt brev:
  • Och vad är det med det? (Ditt jobb är att berätta något fantastiskt.)
  • Vem bryr sig? (Se till så att ditt meddelande är angeläget.)
  • Vad får jag? (Ge läsaren utdelning.)

  • Sista kollen
    Låt nu en vän eller kollega läsa vad du skrivit. Om han/ hon säger: "Det är bra" så är det riktigt dåligt. Om han/ hon säger "Får man verkligen en X om man svarar inom 10 dagar" - då är det bra. Du måste få din testläsare att REAGERA på Innehållet, inte vara artig. Artig kommer nämligen inte din mottagare att vara.

    Till sist - ge brevet till din svensklärare - eller den som är mest lämpad att granska texten språkligt.

    Färdig!

    SUPERERBJUDANDE JUST NU!

    Vår mest populära bok någonsin om att skriva säljande texter❤️
    (100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat)


    "Denna bok är utan tvekan den bästa om man ska få något sålt överhuvudtaget med text. I vårt fall har vi använt boken för att skriva våra kunders säljbrev, som sedan följts upp med ett telefonsamtal. Det har ökat våra avslut med närmare 4%"
    Contact Center i Boxholm AB

    "Boken är bra för att den är lättläst, konkret och just att man blir inspirerad. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som inte är spontana idésprutor utan behöver lite hjälp på vägen."
    Maud Carlsson, FöreningsSparbanken

    "Säljbrevsboken har jag haft mycket användning av. Mycket bra tips och idéer. Jag rekommenderar den till alla som skriver säljbrev men som inte gör det så ofta."
    Jeanete Nilsson, ServeOffice AB

    "Lättläst och mycket informativ. Leveransen av boken fungerade perfekt, jag fick den direkt till mitt skrivbord 2 dagar efter beställningen. Tack för boken, den hjälpte mig när jag hade kört fast."
    Lars Ehrnlund, TDC Försäljning AB

    "Boken har hjälpt oss att sluta skriva förutsägbara brev anpassade för papperskorgen. Den ä bra för att den visar på exempel samt att den är väldigt lättläst och rolig att läsa. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som jobbar med marknadsföring/sälj - eller helt enkelt bara vill läsa en rolig och lärorik bok om att skriva."
    Anna Ekström, Radius Sweden AB

    "Att kunna på ett säljande men seriöst sätt strukturera och skriva mailing och förstås brev. Boken lärde mig framför allt att förstå mottagaren och inte koncentrera mig på vad jag vill säga. Funkar även utanför Sverige ! (Italien)"
    Morgan MARK, Partner Connect Italy

    Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
    (Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊



    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@redaktionen.se