Tänk om jag sa till dig att du kunde hitta en leverantör som var smart, motiverad och som alltid levererar kvalitet utan att du behöver ha koll på honom. Alla projekt blir klara i tid och inom budgeten.
Den här leverantören verkar dessutom veta vad du vill ha innan du vet det själv och kommer med smarta förslag hela tiden. Han är också en mästare på att ge dig precis lagom mycket information och tråkar inte ut dig med detaljer. Han har pondus och du ser fram emot att träffa den här personen varje gång.
Vilken dröm!
Om du får fem sekunder på dig att svara – skulle du anlita honom?
...Fem sekunder till: Ser dina kunder dig så här?
Du ser själv var jag vill komma. En mycket större del än vad vi tror i relationen med våra kunder handlar om hur de ser på oss som personer. Om de gillar oss så krävs det enormt mycket för att de ska byta ut oss och våra jobb som säljare handlar ju till stor del om att få kunderna att utveckla ett långvarigt beroende av oss. Eller hur?
Här kommer 7 tips om hur du får kunderna beroende - av dig
1. Visa kunderna att du vet vad de vill nå för mål. Om de känner att deras mål är dina så blir de trygga med dig.
2. Visa dina kunder att du vet vad de har för problem att brottas med. Du gör deras problem till dina och de får hjälp att bära problemet och att lösa det.
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
3. Välj rätt ingång hela tiden. Om din kund är analytisk – kom med fakta och analys. Om din kund är resultatorienterad – kom med resultatet först. Visa det kunden vill se helt enkelt.
4. Försök att ta bort det kunden ogillar att göra eller hantera från hans/hennes bord. Alla ogillar olika saker och om du blir den som kan ta bort det onda så hjälper du till på ett sätt som andra inte gör. T ex: Du får reda på att din kund måste skriva en veckorapport om projektet ni håller på med och han avskyr att göra det. Erbjud dig att göra det åt honom/henne.
5. Lär dig mer om kundens privata mål och försök att hjälpa honom/henne att komma närmare dem.
6. Lär dig vad din kund föredrar. Gillar han/hon veckomöten eller skrivna rapporter bäst? Föredrar kunden e-postkommunikation eller möte ansikte mot ansikte.
7. Visa ständigt och på olika sätt din kund att deras mål också är ditt och visa de framsteg du gör för att nå kundens mål. Det är viktigt att kunden hela tiden är medveten om vad du gör för dem. Smyg in vad du har gjort för dem i samtal så att de känner hur viktig du är för dem. Räkna inte med att dina kunder upptäcker det av sig själva.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:
Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.
Läs gärna vad brevet innehåller
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.