Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

GÅ!

Tips om att få bättre självförtroende som säljare


Pling plong!

Det här är ett viktigt brev för dig som träffar kunder för att sälja in dig . Det handlar om hur du får en mycket skönare attityd och kan slappna av mer. Häng med nu.

Låt oss säga att du går från bilen till kontorshuset där den där kunden du ska möta sitter och väntar. Ni ska ha ett möte om tio minuter. Vad säger du till dig själv under den där korta promenaden? Det här är otroligt viktigt. Du är lite nervös, vilket är bra, så du verkligen gör ditt bästa. Om det är det tredje besöket idag och de andra har bestått av misslyckanden (så känns det ibland)


Då är det lätt att tänka så här:

  • Jag måste verkligen ha den här kunden
  • Jag vill ha deras pengar
  • Jag måste visa dem hur bra mitt erbjudande är
  • Jag hoppas att de tycker att jag duger
  • Jag måste komma ihåg min presentation och hur jag ska hantera deras invändningar
  • Jag måste få ett avslut
  • Jag kommer inte att tycka att det är kul, men jag måste göra det

  • Alla har haft de här tankarna och många misslyckas på grund av dem eftersom man sätter sig själv i en onödigt pressande situation. Och vad tror du att kunderna tycker om en person som har allt det där i sig när han/hon kommer. Det kommer att kännas som att de får möta en spänd och egofixerad person som
    är som…ja, som en säljare.

    Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




    Titta lite närmare på ditt företag
    ☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
    ☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
    ☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
    ☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
    ☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
    ☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
    ☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
    ☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
    ☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
    ☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

    Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
    ☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
    ☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
    ☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
    ☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
    ☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
    ☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
    ☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
    ☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
    ☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

    Lösningar på vanliga säljproblem
    ☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
    ☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
    ☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
    ☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
    ☑️ Aldrig mer säljskräck
    ☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
    ☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
    ☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
    ☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
    ☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
    ☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
    ☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
    ☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

    Det nya internet
    ☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
    ☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
    ☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
    ☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

    Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
    ☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
    ☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
    ☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
    ☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
    ☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
    ☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
    ☑️ Allianser - hur du skapar dem
    ☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

    Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


    Tänk om du istället kliver ur bilen, tittar på kontorsbyggnaden och tänker:

  • Jag ska snart prata med en person och jag kommer att upptäcka om det finns en möjlighet att kunna hjälpa till
  • Jag vill verkligen hjälpa dem
  • Jag vill den här personens bästa, även om han/hon inte blir min kund
  • Jag fokuserar på vad jag kan ge dem inte vad jag kan få av dem
  • Jag kommer att sätta mig in i deras situation och utgå från den
  • Det handlar om dem, inte mig
  • Jag ska lyssna, lyssna och lyssna lite till
  • Jag har inga förväntningar – det går som det går
  • Jag tänker vara mig själv
  • Jag ska ha kul
  • Jag tänker inte försöka sälja något till dem

  • Vilken skön typ! Eller hur? Och det kommer kunden att känna också. Kunden kommer känna att det kommer en riktig människa som bryr sig. Som är avslappnad. Som inte är påträngande utan varm och generös.

    Inte alls som…en säljare.

    För det är så att om vi slipper försvara oss mot dig så börjar vi slappna av och lyssna istället. Det är då vi kan öppna oss på riktigt och släppa in dig i våra liv. Om du börjar prata om din fantastiska lösning för tidigt så kommer du att tala för döva öron.

    SUPERERBJUDANDE JUST NU!

    Handbok i att lyfta fram DITT självförtroende❤️



    En läsarröst
    ”Boken hjälper mig varje gång jag tappat tron och drömmarna. Jag önskar jag kunde skriva att jag sträckläste den, men då hade ju inte boken fyllt sitt syfte. Jag hinner nämligen bara något kapitel åt gången innan jag åter är en “doer” och i full färd med nya planer! Tack för mycket kloka ord och för att jag får vara jag, för jag VILL, jag KAN och jag SKA! =) Den ger mig inspiration och påminner mig om vad som är viktigt för mig.”
    Nathalie Andersson

    Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@redaktionen.se