Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

15 sätt att skapa mer affärer NU!



- Åhh, det är så segt. Samma samma samma hela tiden. Hur ska vi göra för att dra in fler affärer egentligen?

Svaret på frågan är ganska enkel: Om du gör som du alltid har gjort så får du ungefär det du alltid har fått.

För att få in mer affärer måste man kavla upp ärmarna och ta tag i surdegen. Brödet bakar sig inte själv (Ja, förlåt matmetaforerna - jag är lite hungrig).


Här kommer 15 snabba förslag som kan ge dig mer pengar på banken inom tre månader.

1. Bli bättre på att sälja. Lägg ner en kvart om dagen på att läsa säljböcker eller gå en kurs och börja använda de tekniker som faktiskt är bevisade istället för att göra som du alltid gjort ute hos kunderna.

2. Bli ett mer komplett företag för kunderna. De kunder du redan har kan ha behov som du inte kan leverera lösningar på idag. Se till att erbjuda en mer komplett lösning eller starta ett samarbete med andra företag som kan hjälpa dig att bli det.

3. Berätta vitt och brett att du belönar folk som hjälper dig att skaffa fler kunder. Företag som gör det till rutin att sprida ordet tjänar mycket mer pengar. Börja berätta det för dina leverantörer. Fortsätt med kunderna och se till att det blir värt för dem att referera kunder till dig.

4. Om du säljer tjänster, fundera över vilka produkter du kan komplettera dina tjänster med.

5. Om du säljer produkter, fundera över vilka tjänster du kan sälja som kompletterar produkterna.

6. Om du säljer tjänster i en friare form, till exempel konsulttjänster, sätt namn på tjänsterna och ge dem fasta priser om du kan. På det sättet kan du sälja mer och om du redan har en process för vad du säljer så vet du ungefär vilken tid det tar och kan ta ett högre pris.

7. Rekommenderar du ofta kunder att höra av sig till andra leverantörer som kompletterar ditt företag? Prata i så fall med de leverantörerna och se till att du får hittelön för varje kund du ger dem.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


8. Fråga dina kunder vad de vill att du ska göra för dem nästa gång. Ett bra exempel på det är hur vi på Redaktionen gör - vi frågar kunderna varje halvår vilka deras största problem är och så hittar vi lösningarna på de vanligaste problemen. Det mest aktuella resultatet är boken 444 smarta tips för dig som säljer tjänster. Den finns bara för att kunderna ville ha den. Vad vill dina kunder ha av dig?

9. Om du säljer din kunskap - fundera över om du kan överföra den till en kurs, antingen på nätet eller som något du kan göra framför levande publik - och ta betalt för.

10. Vilken är den senaste trenden i din bransch? Kan du snabbt få fram och sälja något som tillfredsställer behovet av det nya? Kan du skriva artiklar i branschtidningen om det? Allt gör att du tar plats som det första vi andra tänker på när vi ska köpa.

11. Vilka aktörer finns det som du skulle vilja samarbeta med för bådas bästa? Kontakta dem och se till att ni får en styrka tillsammans och kan ge varandra affärer.

12. Kan du hitta återförsäljare av dina tjänster/produkter? Testa!

13. Anställ en säljare. Om du redan har en - anställ en till. En säljare är en fantastisk typ av människa som gör grovjobbet i alla företag - om du inte vågar/orkar/vill/kan göra det själv.

14. Det finns en sak som du vet skulle öka din försäljning. Eller hur? Det är något som är lite obekvämt för dig och som du dragit dig för att göra. Erkänn! Jag vet att det är så. Och nu när jag har kommit på dig så är det bara för dig att bita i det sura äpplet och göra det.

15. Inse att inget av det ovanstående kommer att hända om du inte vill det tillräckligt mycket. Skriv ner på en lapp vad du får om sex månader ifall du anstränger dig mer idag. Lägg lappen i fickan och låt den följa med från plagg till plagg till du har nått målet.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se